Als praktijkbegeleider zorg je voor een warm welkom van de studenten en begeleid je hen persoonsgericht, in samenwerking met de werkbegeleiders en het team.
Je bent op de werkvloer aanwezig om daar direct ondersteuning en feedback te geven aan de studenten en werkbegeleiders. Je bent gericht op het versterken van het zelflerend vermogen en zelfregie.
Je begeleidt en coacht de student om zijn stage- en leerdoelen te behalen. Je zoekt altijd naar mogelijkheden en oplossingen.
Jij weet namelijk als geen ander hoe belangrijk en leuk het is om jezelf te blijven ontwikkelen. Daarnaast help je de werkbegeleider om zo goed mogelijk haar of zijn werk te kunnen doen.
Jouw kracht en waarde ligt in de directe begeleiding en coaching in de directe praktijk!
Een belangrijke taak als praktijkbegeleider is dat je knelpunten in de kwaliteit van het praktijkleren signaleert, bespreekbaar maakt en verbetervoorstellen doet.
Jij gelooft dat studenten het meeste leren wanneer zij zelf de regie hebben over hun leerproces. Je hebt aandacht voor de persoon en omgeving en past je begeleiding daarop aan.
Vanuit jouw eigen deskundigheid weet je hoe je aansluit op de persoonsgerichte vraag van de cliënt of bewoner. Jij legt de lat hoog en bent te allen tijde een voorbeeld voor je collega's, in vakbekwaamheid én in houding en gedrag.
Daarnaast heb je regelmatig contact met praktijkdocenten van onderwijsinstellingen, werk je nauw samen met je collega praktijkbegeleiders, de praktijkopleider, manager en andere collega's, samenwerking gaat jou goed af! Als praktijkbegeleider werk je op meerdere afdelingen binnen de locatie Maria Oord.
Je begeleidt de student in de praktijk. Je werkt mee, gericht op het begeleiden van de student. Je helpt de student om de zorg persoonsgericht te bieden.
Dit alles in de directe praktijk. Je werkt mee daar waar de student ondersteuning vraagt en nodig heeft. Als praktijkbegeleider ben je boven formatief (je wordt niet ingeroosterd).
Een belangrijke taak is dat je knelpunten in de kwaliteit van het praktijkleren signaleert, bespreekbaar maakt en verbetervoorstellen doet.
Careyn
Wij zijn trots op ons mooie werk. Wij zijn altijd dichtbij onze bewoners en cliënten. We ondersteunen hen waar dat nodig is en zien daarbij altijd de mens achter de bewoner of cliënt.
De groep ouderen en kwetsbare mensen blijft groeien. Meer oudere mensen met veelal meerdere aandoeningen tegelijk. Bij deze doelgroep ligt de focus van Careyn.
Om voor die mensen van betekenis te kunnen zijn, gaan we steeds meer persoonsgericht werken. Daar waar we voorheen bijvoorbeeld de vraag stelden : 'Wat mankeert u?
laten we ons nu leiden door de vraag 'Wat vindt u belangrijk?' Niet de aandoening, maar het leven en de mens centraal, met al zijn verlangens en behoeften.
altijd in nabijheid en zo veel mogelijk op de wijze én de plek die de mens zelf verkiest.
Wij onderscheiden ons van anderen doordat wij een echt leerbedrijf zijn. Wij streven naar excellent vakmanschap en dit vraagt van ons dat we nieuwsgierig en ondernemend zijn.
Elk jaar begeleiden we 500 zorgprofessionals bij vakgerichte opleidingen en bieden we 800 studenten een stageplaats.
Wat wij verwachten
Vanuit jouw eigen deskundigheid weet je hoe je aansluit op de persoonsgerichte vraag van de cliënt of bewoner. Jij legt de lat hoog en bent te allen tijde een voorbeeld voor je collega's, in vakbekwaamheid én in houding en gedrag.
Het heeft onze voorkeur als je geregistreerd bent in het kwaliteitsregister V&V.
We hebben bij Careyn een duidelijke visie en je bent in staat deze te vertalen naar de praktijksituatie.