Wil je een grondige bijdrage leveren aan de kwaliteit van het technisch onderwijs in Noord-Nederland én aan de maatschappelijke opdracht van het hbo?
Ben je de schakel tussen het onderwijs en het werkveld?
Wie zoeken we
Wij zoeken iemand die heel graag zijn of haar kennis wil delen met de nieuwe generatie Werktuigbouwkundigen. Iemand die initiatief toont, energie geeft en creëert en hiermee het beste uit onze studenten haalt.
De omvang van het dienstverband is in overleg te bepalen. We denken aan 32 tot 40 uur, maar vinden het vooral belangrijk dat jouw werk goed naast je andere activiteiten past.
Heb je een fijne baan in het werkveld en wil je die combineren met werken bij NHL Stenden Hogeschool? Daar staan we voor open en hebben we goede ervaringen mee.
Ook een detachering vanuit je huidige werkgever behoort tot de mogelijkheden.
We zullen ons eerst even voorstellen
Door te doen gebeurt het. Daar geloven we in bij NHL Stenden Hogeschool. Wij geven onze studenten de kans om hun talenten optimaal te ontwikkelen.
In een uitdagende leeromgeving geven zij zelf richting aan hun studie en professionele groei. We hebben sterke banden met bedrijven en instellingen.
Als internationale multi-campus-hogeschool stimuleren we onze studenten om verder te kijken dan hun eigen vakgebied en zo nieuwe kennis te ontwikkelen en te participeren in innovatieve projecten.
We creëren een ontmoetingsplaats waar kennisstromen en culturen samenkomen en waar nieuwe verbindingen met het werkveld tot stand komen.
Op ambitieuze wijze zorgt NHL Stenden Hogeschool voor kennis die werkt!
Waar ga je aan de slag
De afdeling Werktuigbouwkunde in Leeuwarden verzorgt binnen de Academie Technology & Innovation van NHL Stenden Hogeschool een voltijd HBO-bacheloropleiding in Werktuigbouwkunde.
De opleiding heeft circa 200 studenten en 10 medewerkers. Naast het verzorgen van onderwijs, is de opleiding in samenwerking met de verschillende kenniscentra van NHL Stenden Hogeschool betrokken bij het uitvoeren van onderzoek, advieswerk en scholing voor bedrijven en overheden (o.
a. op het gebied van Circular Plastics en Smart Sustainable Manufacturing). We stimuleren docenten om deel te nemen aan onderzoeksprojecten als docent-onderzoeker.
De studenten leren veel in projecten in onze zogenaamde ateliers’ : met echte opdrachtgevers uit bedrijfsleven en onderzoeksgroepen leren we studenten te functioneren in de context van een ingenieursbureau en dragen begeleidende docenten bij aan hun competentie ontwikkeling én inhoudelijke expertise.
Wat ga je doen
De kern van je werk als docent Werktuigbouwkunde is het uitvoeren van onderwijs binnen de opleiding. Je geeft lessen, werkcolleges en neemt toetsen af in diverse vakken in het werktuigbouwkundig domein zoals CAD-ontwerpen, werktuigonderdelen, mechanica, sterkteleer, productietechniek, industriële automatisering, (in overleg afhankelijk van je expertise).
Daarnaast begeleid je stagiairs en afstudeerders, beoordeel je opdrachten van studenten in engineeringprojecten, en coach je studenten tijdens hun studieloopbaan.
Ook heb je als docent een verbindende rol tussen de academie, de hogeschool en het werkveld. Je bent onderdeel van een professioneel en resultaatverantwoordelijk docententeam en lid van commissies of werkgroepen rond de organisatie en ontwikkeling van het onderwijs.
Als docent / onderzoeker werk je mee aan de uitvoering van projecten voor bedrijven en instellingen.
Je levert een deskundige bijdrage aan de onderwijsontwikkeling en onderwijsuitvoering voor de opleiding Werktuigbouwkunde gebaseerd op het onderwijsconcept Design Based Education’, onder meer in samenwerking met het werkveld en de onderzoeksgroepen.
In dit nieuwe onderwijsconcept worden theorie en praktijk steeds verder geïntegreerd. Het frontaal lesgeven maakt daardoor steeds meer plaats voor het coachen van studenten in een vraag gestuurde leerroute.
Wij zoeken iemand die :
Wij bieden je :
We stimuleren uitwisseling van kennis en activiteiten waar dat verrijkend is voor student of docent. Zo hebben we een opleiding Industriële Automatisering & Robotica waarbij ook docenten Werktuigbouwkunde zijn betrokken.