Analist KYC EDR
de Volksbank
Utrecht
13 uur geleden

Zo ziet jouw baan eruit

  • KYC (Know Your Customer) is nu, maar óók in de toekomst een belangrijk thema binnen de financiële wereld. Ontwikkelingen volgen elkaar in hoog tempo op;
  • morgen ziet de wereld er weer anders uit dan vandaag. Als analist KYC binnen het Event Driven Review (EDR) proces zorg je ervoor dat de meest complexe en risicovolle dossiers binnen de afdeling Klantintegriteit steeds actueel en compleet zijn.

    Je verzamelt informatie door middel van deskresearch en contact met de klant, onderzoekt, analyseert en beoordeelt mogelijke risico’s en maakt een compleet beeld van het risicoprofiel van de klant door analyses te maken en conclusies te schrijven.

    Jouw EDR onderzoek zorgt ervoor dat het klantbeeld altijd actueel is om risico’s te mitigeren. Als er onduidelijkheden zijn in klantbeeld ga je uitvraag doen.

    Je hebt de bevindingen van je onderzoek in eigen handen en je neemt beslissingen over risico en mogelijke vervolg stappen.

    Uiteraard maak je ook onderdeel uit van een hecht team waarin samenwerken en sparren vanzelfsprekend is.

    Hier kom je te werken

    Het Klant Service Center maakt onderdeel uit van de Hub Klant welke zorgt voor excellente klantbeleving bij onze klant wording en- serviceprocessen.

    Het Klant Service Center is vanuit de 1e lijn verantwoordelijk voor het gehele domein van Klantintegriteit en bestaat uit 7 service teams die zich bezig houden met processen rondom Klant worden, zijn & afscheid nemen, Nabestaandendesk & Bewindvoering, Transactie Monitoring, KYC & Sancties, KYC EDR en Kwaliteit, Training & Awareness.

    In totaal werken er ongeveer 130 collega’s binnen het Service Center. Het team EDR bestaat uit 20 collega’s.

    Wij zijn een lerende organisatie. Kennis opdoen en delen is essentieel in ons vakgebied. Je wordt hierin ondersteund door een onboarding programma en een gedegen inwerktraject Daarnaast bieden we je regelmatig e-learnings en webinars om je kennis up-to-date te houden en organiseren we periodiek de leergang bestrijding witwassen en terrorismefinanciering van het Nederlands Compliance Instituut voor nieuwe medewerkers.

    Je kunt je binnen EDR ontwikkelen tot specialist, bijvoorbeeld op het gebied van terrorismefinanciering, sanctie of virtuele valuta.

    Jouw kwaliteiten

    Grondig analyseren, het belang van de klant en de bank afwegen en snel schakelen : daar ben jij goed in. Jij werkt nauwkeurig, durft de knoop bij twijfel door te hakken en neemt verantwoordelijkheid voor je werk.

    In prioriteren en plannen ben je sterk. Je vindt het prettig om zelfstandig te werken, maar voelt je zeker ook onderdeel van het team.

    Kritisch als je bent, weet je onjuistheden snel te signaleren en hoofd- en bijzaken te scheiden. Je schrijft kort en bondig.

    Je beschikt ook over een gezonde dosis overtuigingskracht, daadkracht en inlevingsvermogen. En met jouw drive om te blijven leren en jezelf verder te ontwikkelen, ben je bij de Volksbank aan het juiste adres om te groeien als professional.

    Verder heb je :

  • HBO of WO werk- en denkniveau. Het liefst met een diploma in de studierichting criminologie of een juridische richting.
  • Minimaal 2 jaar relevante werkervaring t.a.v. financiële criminaliteit met een sterke voorkeur binnen de financiële dienstverlening
  • Je kent de Wet ter voorkoming van witwassen en financieren van terrorisme (Wwft)En weet deze kennis te delen met je collega’s.
  • Kennis van juridische bedrijfsstructuren

  • Ervaring met Know Your Customer (KYC), Customer Due Diligence (CDD), Ongoing Due Diligence (ODD) en / of Quality Assurance (QA).
  • Ervaring op meerdere gebieden is een nice to have, maar geen must

  • Uitstekende communicatieve vaardigheden : jij schrijft kort en bondig in correct Nederlands, geeft en ontvangt feedback op passende wijze en schakelt direct met de klant, collega’s en stakeholders.
  • Agile denken en doen bij de Volksbank

    Onze héle organisatie is agile ingericht. Dit betekent dat de klant centraal staat bij alles wat we doen. In zelfstandige, multidisciplinaire klantreisteams maken we de reis die klanten afleggen binnen onze kanalen zo relevant en persoonlijk mogelijk.

    De verantwoordelijkheid ligt bij de agile klantreisteams en leidinggevenden staan in dienst van deze teams. Als collega’s werken we resultaatgericht samen en we willen blijven leren en verbeteren.

    Voor de klant én onszelf. Samen maken we onze organisatie wendbaarder en gaan we nog meer impact maken voor onze klanten en op de maatschappij.

    Meer weten over agile werken bij de Volksbank? Check onze .

    Word jij onze collega?

    Upload je motivatie en CV via de sollicitatiebutton. We nemen dan zo snel mogelijk contact met je op. Vragen over de functie?

    Stel ze aan Robert Schaerlaeckens, Service Lead KYC, via robert.schaerlaeckens devolksbank.nl. Voor meer informatie over de sollicitatieprocedure kun je terecht bij Lonneke Bierens, Corporate Recruiter, via Een online assessment is onderdeel van de selectieprocedure.

    deze vacature melden
    checkmark

    Thank you for reporting this job!

    Your feedback will help us improve the quality of our services.

    Solliciteren
    Mijn E-mail
    Door op "Doorgaan" te klikken, betekent dit dat je neuvoo toestemming geeft om je gegevens te verwerken en je e-mails met vacatures te sturen, zoals beschreven in neuvoo's -Privacybeleid . Je kunt je toestemming altijd intrekken
    Doorgaan
    Aanvraagformulier