Manager Transport Solutions
Copaco
Wijchen, Netherlands
6 dagen geleden

Job description

Het distributiecentrum van Copaco is in Wijchen gevestigd en volop in ontwikkeling. Vanuit dit distributiecentrum bedienen we onze internationale klanten en daarbij gebruiken we verschillende eigen en ingekochte transportoplossingen.

Copaco groeit hard en daar passen we ons distributiecentrum en transportoplossingen in meerdere opzichten op aan. Jij wordt geheel verantwoordelijk voor het uitgaande transport.

Dit wordt je eigen "onderneming".

Copaco, passen wij bij jou?

Wij zijn een ICT-distributeur in de Benelux met ons hoofdkantoor in Eindhoven en een groot distributiecentrum in Wijchen van .

m2, dat momenteel uitgebreid wordt naar . m2. Je voelt bij ons Brabantse nuchterheid zodra je voet zet binnen onze organisatie.

We zijn een familiebedrijf waarbij wij de aandacht voor onze ruim collega’s belangrijk vinden. We werken hard om onze resultaten te behalen, maar we vieren onze successen dan ook net zo hard.

Er hangt een informele en dynamische sfeer binnen ons bedrijf. We houden van persoonlijk en gemakkelijk. Er is bij ons voldoende ruimte om te werken aan je persoonlijke ontwikkeling.

Een goede balans tussen werk en privé staat bij ons hoog in het vaandel.

Wat ga je doen?

Als Manager Transport Solutions ga je het team aansturen dat verantwoordelijk is voor de dagelijkse planning, begeleiding, uitvoering, opvolging en administratieve verwerking van uitgaande transport activiteiten binnen Copaco.

Met jouw ervaring en expertise draag je, in deze nieuw in te richten rol, de verantwoordelijkheid voor het ontwikkelen van strategische oplossingen.

Daaruit voortvloeiend kom je tot een efficiënte en toekomstbestendige inrichting van de transportoplossingen binnen Copaco.

Je werkt in deze nauw samen met de andere operationele en commerciële disciplines binnen Copaco.

Jouw verantwoordelijkheden en werkzaamheden zien er als volgt uit :

  • Jij zorgt met je team en partners dat de goederen tijdig en conform afspraak bij de klant geleverd worden;
  • Opstellen van en uitvoering geven aan strategische ontwikkelingen ten aanzien van transport;
  • Leveren van input en mede verantwoordelijk voor het transport budget. In navolging hierop ben je verantwoordelijk voor de controle en het accorderen van de transportfacturen.
  • Draag je zorg voor het beheer van de kosten en bijbehorende rapportages;
  • Motiveren, coachen en begeleiden van het team van transportmedewerkers op een dusdanige manier dat kwaliteit en kwantiteit op een steeds hoger niveau gebracht wordt;
  • Je voert communicatie met de business binnen Copaco en logistieke operatie aangaande transportplanning, resultaten en ontwikkeling;
  • Je voert de controle uit op de transport resultaten en managed de afwijkingen, door hier tijdig op te anticiperen;
  • Je draagt zorg voor de performance metingen en rapportage van zowel eigen als uitbestede transporten.
  • Wil je een kijkje nemen in onze distributiecentrum? De video van Copaco Logistic Services geeft je een indruk!

    Wie ben je?

    Je bent in staat om coachend en motiverend leiding te geven, maar ook daar waar nodig sterk sturend kan optreden, zodat het team onder jouw leiding verder ontwikkelt.

    Daarnaast is het belangrijk dat je een pro actieve instelling hebt, zodat je tijdig kunt ingrijpen als er zich wijzigingen en problemen voordoen.

    Je hecht waarde aan duidelijke structuren en werkt zelf ook gestructureerd waardoor je ook op hectische momenten rust en overzicht weet te bewaren.

    Je neemt je verantwoordelijkheid en bent ondernemend. Copaco groeit en ontwikkelt, dat betekent dat jij creatief moet kunnen denken en handelen om uitdagingen om te zetten in goede oplossingen.

    Dit vraagt ook om een flexibele instelling. je bent in staat om strategisch te denken, maar ook strategie kan omzetten naar de praktijk.

    Verder vinden wij het belangrijk dat je een teamplayer bent en humor en energie aan ons team toevoegt.

    Wat neem je mee?

  • Je hebt een HBO werk- en denkniveau.
  • Je beschikt over goede leidinggevende capaciteiten en hebt hier al ervaring in,
  • Je hebt een goede beheersing van Nederlandse en Engelse taal in woord en geschrift.
  • Je hebt kennis van de logistieke processen & transport netwerken,
  • Uiteraard heb je al meerdere jaren ervaring in de logistiek.
  • Je hebt kennis van ERP en TMS systemen,
  • Basiskennis MS Office (Word / Excel / Outlook) vereist.
  • Last but not least; je hebt enorm veel zin om je vast te bijten in deze nieuwe functie!
  • Wat bieden wij je?

    Een uitdagende functie met veel ruimte voor initiatief. Je komt terecht in een team van enthousiaste en gedreven collega’s.

    Je komt te werken in een informele en gedreven cultuur van een groeiend en succesvol bedrijf, waar gewerkt wordt met slimme en innovatieve producten.

    Dat je bij ons cursussen, workshops en opleidingen volgt, vinden wij heel gewoon. Leren staat bij ons hoog in het vaandel.

    Op onze beurt bieden wij jou het volgende :

  • Een afwisselende positie in een leuk en dynamisch team,
  • Een marktconform salaris aangevuld met goede secundaire arbeidsvoorwaarden. Onder andere ga je een interessante provisie regeling krijgen waarbij je de eerste drie maanden bij Copaco een garantieprovisie ontvangt
  • vakantiedagen, 3 ATV-dagen plus de mogelijkheid tot het opbouwen van 3 extra verlofdagen (bij een fulltime dienstverband),
  • Een goede pensioenregeling,
  • Een laptop en een smartphone,
  • Een zakenauto (maximale aanschafwaarde . Euro) of een mobiliteitsbudget van euro,
  • Ontwikkeling en groei vinden wij belangrijk. Wij investeren dan ook graag in jou als het gaat om opleidingen en trainingen,
  • Een aantrekkelijke korting op onze producten,
  • Korting op onze collectieve (zorg)verzekering
  • Als we op kantoor zijn staat er elke dag vers fruit voor je klaar (en af en toe iets anders, want successen vieren we samen!),
  • We kennen binnen Copaco een hybride manier van werken (werken vanuit kantoor en vanuit huis).
  • Word je uitgenodigd voor een eerste gesprek? En is er een match? Top! Dan plannen we een tweede gesprek met een aantal van je teamgenoten, we willen je dan graag verder kennis laten maken met je nieuwe team.

    Zodra dat een geslaagd gesprek is, gaan we het arbeidsvoorwaardengesprek in. Een assessment is een onderdeel in de selectieprocedure.

    Brabant staat bekend als een gezellige, warme, sympathieke provincie. Hoe groot is dan de eer dat we recent door Omroep Brabant officieel zijn uitgeroepen tot '! Hard werken met veel plezier! Kom snel langs in ons Grand Café om de gezellige sfeer te proeven!

    deze vacature melden
    checkmark

    Thank you for reporting this job!

    Your feedback will help us improve the quality of our services.

    Solliciteren
    Mijn E-mail
    Door op "Doorgaan" te klikken, betekent dit dat je neuvoo toestemming geeft om je gegevens te verwerken en je e-mails met vacatures te sturen, zoals beschreven in neuvoo's -Privacybeleid . Je kunt je toestemming altijd intrekken
    Doorgaan
    Aanvraagformulier