Data Steward (Gegevensspecialist Customer Intelligence)
UWV
Amsterdam, Netherlands
3 dagen geleden

Wat je gaat doen

Voor de afdeling Klantexpertise zijn wij op zoek naar een data steward (Gegevensspecialist) om mee te werken in het data team.

Het team waarbinnen je gaat functioneren is verantwoordelijk voor het aanbieden van data voor analyse op klantgedrag.

Waar of in welke functie je ook werkt bij UWV, je draagt bij aan iets dat groter is dan jezelf. Het is altijd zinvol én inhoudelijk uitdagend : werk met zinhoud noemen we dat.

Ook met de functie als gegevensspecialist is dit precies wat wij je te bieden hebben : Jij kan verschil maken om de klanttevredenheid te vergroten

Wat betekent dit in de praktijk?

Met jouw ervaring in Business Intelligence versterk je het team van Gegevensspecialisten, in een jong en ambitieus team.

Je bent onderzoekend, uitvoerend en adviserend.

Als data steward ben je primair verantwoordelijk voor het beheer van de data-dictionary van onze analyse omgeving, attributen dienen getoetst te worden aan het privacy beleid welke door de Security Officer wordt opgesteld.

Het resultaat is een indeling van attributen naar privacy klasse. Je bent een expert in het schrijven van T-SQL. Daarnaast ben je secundair betrokken bij het verder ontwikkelen van de analyse omgeving in de rol van (gegevensspecialist oftewel Business Intelligence Ontwikkelaar).

Je analyseert informatie uit nieuwe databronnen en bent een schakel tussen de bronleverancier en de Customer Intelligence Analist.

Daarnaast vervul je ook een rol aan de technische kant van onze analyseomgeving. Dit omvat het ontwerpen, modeleren en implementeren van nieuwe bronnen in het datawarehouse (de ETL).

Hiervoor pas je nieuwe ontwikkelingen toe als Automation, en gebruik je tools als SSIS, SSAS en MIST (BIML). Tevens ontwikkel je datamarts voor de Customer Intelligence Analisten en voer je de regie op het technisch beheer van de analyseomgeving.

Bij dit laatste monitor je de beschikbare resources en signaleer je technische issues.

Wij zoeken deze functionele én technische kanten het liefst in één persoon! Als je vooral affiniteit hebt met één van beide kanten van deze functie dan nodigen we je toch nadrukkelijk uit om te solliciteren.

Dit geldt met name voor de technische kant.

Wat we van je verwachten

Allereerst ben je een enthousiaste en prettige collega, die graag samenwerkt. Klantgericht denken en handelen zit in je DNA.

Daarnaast vragen wij het volgende :

  • Voor de functie is een afgeronde HBO opleiding vereist op het gebied van Bedrijfskunde of BI / Informatica.
  • Je hebt ervaring in Microsoft SQL Server, SSIS en Datavault modellering.
  • Uitvoerend / operationeel / tactisch niveau.
  • Maskeren van nieuwe attributen in DMAP analyse omgeving.
  • Up-to-date houden bestaande maskeringen in DMAP analyse omgeving.
  • Kennis van AVG / GDPR.
  • Verantwoordelijk voor data kwaliteit in DMAP analyse omgeving.
  • Autorisatiematrices uitvoeren (dynamische dictionary).
  • Aanpassingen doorvoeren voor optimalisering beveiliging DMAP analyse omgeving.
  • Kennis van maskeren, pseudonimiseren en anonimiseren.
  • Kennis van IAM (Identity en Access management).
  • Aanspreekpunt voor analisten / onderzoekers data-leveringen.
  • Inzicht in uitgaande en inkomende datastromen in de DMAP analyse omgeving.
  • Inzicht in karakteristieken data van expliciete databases.
  • Kennis en kunnen toepassen van privacy by design.
  • Kennis en kunnen toepassen van privacy by default.
  • Kennis en kunnen toepassen van security by design.
  • Kennis en kunnen toepassen van security by default.
  • Je begrijpt wat een analist nodig heeft om optimaal te kunnen presteren en je vertaalt dit naar werkzaamheden die de analist zo goed mogelijk ondersteunen.
  • Je hebt ervaring opgedaan met requirements analyse, functioneel- en technisch ontwerp. Het is een pré als je kennis hebt van proces- en data-analyse, marktonderzoek of datamining technieken.
  • Het is essentieel dat je goed kan samenwerken. We verwachten dat je initiatiefrijk bent en in staat om met je overtuigingskracht je standpunt te beargumenteren.

    Je bent creatief, flexibel en weet problemen te signaleren.

    Wat je van ons kan verwachten

    Werken bij UWV betekent aandacht voor je ontwikkeling als vakman, een goede werk-privé balans en aantrekkelijke arbeidsvoorwaarden.

    Je komt in een dynamische en complexe werkomgeving, waar eigen initiatief nemen en samenwerken hoog in het vaandel staan.

    De afdeling bestaat uit onderzoekers, analisten en dataspecialisten. De functie is afwisselend en veelzijdig. Daarnaast krijg je de kans bij te dragen aan het perspectief van onze klanten.

    Verder kun je het volgende van ons verwachten :

  • Een salaris dat ligt tussen € 3.272,59 en € 4.537,88 (bij een 38-urige werkweek)
  • Een 13e maand
  • Een goede pensioenvoorziening
  • Aantrekkelijke studiemogelijkheden
  • Een werkplek die goed te bereiken is met OV
  • Een (gedeeltelijke) reiskostenvergoeding
  • Het betreft een functie voor 32 -38 uur per week.

    Iets meer over Klant & Service binnen ons bedrijf

    Bij Klant & Service geven we invulling aan zinhoud door met elkaar te werken aan Persoonlijke en waardevolle dienstverlening voor al onze klanten.

    We willen dat zij zich goed geholpen voelen, UWV als betrouwbaar ervaren en gemakkelijk hun zaken bij ons kunnen regelen.

    Dat doen wij door onze kernactiviteiten doorlopend te verbeteren en te innoveren, te experimenteren met nieuwe vormen van dienstverlening én door omnichannel-dienstverlening te implementeren.

    Onze kernactiviteiten zijn :

  • informeren van klanten;
  • beantwoorden van klantvragen (telefonisch en digitaal);
  • realiseren van meer en betere digitale dienstverlening (o.a. doorontwikkeling
  • uwv.nl en werk.nl);
  • afhandelen van individuele klachten van klanten;
  • aan de hand van klantonderzoek adviseren aan de organisatieonderdelen hoe de
  • dienstverlening kan verbeteren;
  • in gesprek met klanten via cliëntenraden.
  • Met deze kernactiviteiten is Klant & Service een belangrijke schakel in de klantbeleving.

    Goede dienstverlening begint met kennis over klanttevredenheid, de werking van de verschillende dienstverleningskanalen, klantprocessen en het gedrag van klanten.

    De afdeling Klantexpertise onderzoekt enanalyseert onze data en bouwt zo grondig kennis op over het gedrag van onze klanten en de uitvoeringsprocessen van UWV.

    Klantexpertise vertaalt signalen uit verschillende databronnen naar concrete adviezen om onze dienstverlening te verbeteren en de klanttevredenheid en efficiëntie te verhogen.

    Zo levert de afdeling een onmisbare bijdrage aan Persoonlijke en waardevolle dienstverlening.

    De afdeling Klantexpertise bestaat uit vier expertises : Customer Intelligence, Gedragswetenschap, Marktonderzoek en Gegevensspecialisten.

    Door deze vakgebieden te combineren, wordt er in hechte en functionele teams met elkaar samengewerkt.

    deze vacature melden
    checkmark

    Thank you for reporting this job!

    Your feedback will help us improve the quality of our services.

    Solliciteren
    Mijn E-mail
    Door op "Doorgaan" te klikken, betekent dit dat je neuvoo toestemming geeft om je gegevens te verwerken en je e-mails met vacatures te sturen, zoals beschreven in neuvoo's -Privacybeleid . Je kunt je toestemming altijd intrekken
    Doorgaan
    Aanvraagformulier