Customer Journey Expert (Risk & KYC Orchestration)
ING
Amsterdam , NL
6 dagen geleden

Customer Journey Expert Tribe Daily Banking & Digital First

In de Tribe Daily Banking & Digital First werken wij aan de ambitie van ING om de belangrijkste mobile-led’ bank van Europa te zijn.

Wij digitaliseren de klantreis, ontwikkelen de propositie rondom de Betaal- en Spaarproducten, en zijn eindverantwoordelijk voor het Retail-segment in Nederland.

Daarbij hebben wij de cruciale maatschappelijke taak om misbruik van onze producten te voorkomen. Miljoenen particuliere en zakelijke klanten maken dagelijks gebruik van onze producten.

Daarom moet ons toezicht slim en effectief zijn. Onze ambitie is om net zo data-driven’ te worden in ons risicomanagement als in het bedenken van vernieuwende producten en diensten.

Daarom zoeken wij jou : een ambitieuze Customer Journey Expert en projectleider met affiniteit met de maatschappelijke rol van een bank, met interesse in data-driven werken en met de executiekracht om van plan tot uitvoering te komen.

Je werkt hierbij nauw samen met afdelingen als IT, Data Management, KYC, Compliance, Legal en ORM, en bent ook in staat ING te vertegenwoordigen in gesprekken met externe toezichthouders.

Dit ga je doen

Deze vacature is in Amsterdam, in het Risk & KYC Orchestration squad, dat de regie voert op de risk- en KYC-kalender in de Tribe Daily Banking & Digital First, en op het automatiseren en data-driven maken van onze risk- en KYC-activiteiten.

Met een kernteam van 4 of 5 collega’s definieer jij de roadmap, draag je zorg voor de uitvoering, en stem je af met alle interne en externe stakeholders die daarbij betrokken zijn.

Je zorgt voor uitstekende informatie voor senior management en externe toezichthouders, vereenvoudigt de processen voor onze medewerkers, en doet dit in goed overleg met de riskpartijen binnen ING.

Daarnaast werk je samen met de inhoudelijk experts uit onze value spaces’, die elk verantwoordelijk zijn voor een deelgebied van onze Tribe.

Denk hierbij aan Onboarding, Productmanagement of Billing.

Je werkomgeving

ING loopt voorop in de markt en werkt volledig via het Agile gedachtengoed. In zelfsturende multidisciplinaire teams (squads) werken we samen aan een mobile-led’ bank : extreem digitaal én extreem persoonlijk, om onze klanten in staat te stellen hun eigen ideeën voor een betere toekomst te realiseren.

In onze cultuur staat de Orange Code voorop : Je pakt het op en maakt het waar, helpt anderen succesvol te zijn en je loopt altijd een stap voor.

Wil je uitgebreide informatie over onze werkwijze kijken dan dit filmpje : https : / / www.youtube.com / watch?v wr8Jj37srnA

Wie ben jij?

Jij bent goed in stakeholdermanagement, ondernemend en hebt een passie voor de (interne) klant; je signaleert kansen en hebt het lef om de status quo ter discussie te stellen en je kunt goed prioriteiten stellen.

Je bent cijfermatig onderlegd, accuraat en analytisch sterk. Samengevat verwachten we het volgende van je :

  • Je werkt graag samen in een multidisciplinair team
  • Je begrijpt de noodzaak van een goede risicobeheersing in jouw producten en processen
  • Je bent analytisch en je neemt beslissingen op basis van data en feiten
  • Je bent communicatief en organisatorisch sterk
  • Je vraagt actief om feedback, maar je geeft zelf ook constructieve feedback
  • Je bent bovendien nieuwsgierig en je hebt de ambitie om jezelf zowel professioneel als persoonlijk doorlopend te blijven ontwikkelen
  • Daarnaast vragen we van je :

  • Een afgeronde relevante opleiding op HBO / WO niveau,
  • Ervaring in een risk- of productmanagement omgeving,
  • Affiniteit met reporting & analyse, procesbesturing en verbetering van de klantervaring.
  • Ervaring met stakeholder management en werken met (externe) toezichthouders.
  • Kennis van bankproducten is een pré, maar niet persé noodzakelijk.

    Wat bieden wij?

  • 36-40 urige werkweek
  • Uitstekende (secundaire) arbeidsvoorwaarden
  • Standplaats Amsterdam
  • Ben je enthousiast?

    Herken jij jezelf in dit verhaal, dan maken we graag kennis met je! Voor vragen kun je ook contact opnemen met Alex ten Cate (06-27051198) Chapter Lead Daily Banking & Digital First

    deze vacature melden
    checkmark

    Thank you for reporting this job!

    Your feedback will help us improve the quality of our services.

    Solliciteren
    Mijn E-mail
    Door op "Doorgaan" te klikken, betekent dit dat je neuvoo toestemming geeft om je gegevens te verwerken en je e-mails met vacatures te sturen, zoals beschreven in neuvoo's -Privacybeleid . Je kunt je toestemming altijd intrekken
    Doorgaan
    Aanvraagformulier