Assistent medewerker intake en Service
USG - Start People
Nijmegen
6 dagen geleden

Bedrijfsomschrijving

Het Regionaal Service Centrum (RSC) Oost Nederland is onderdeel van de Dienst Regionale Operationele Samenwerking (DROS).

Het RSC is de voordeur van de politie door de beantwoording van de 0900-8844 telefonie, geen spoed, wel politie. Bij het RSC in Oost Nederland komen jaarlijks bijna een miljoen telefoongesprekken binnen.

Daarnaast worden er ook andere werkzaamheden verricht zoals het verwerken van mails die aan de politie worden gestuurd en internetaangiftes.

De kern van de functie is het beantwoorden van de telefonie. Het RSC Oost-Nederland bestaat uit drie locaties : Apeldoorn, Enschede en Nijmegen.

Ben je enthousiast geworden en wil je graag meer weten over deze functie? Meldt je dan vrijblijvend aan via onderstaand mailadres aan voor onze informatieavond op 8 september in Apeldoorn :

werving-en-selectie.team-service-centrum.oost-nederland politie.nl

Functieomschrijving

Geen spoed wel politie : 0900-8844

Wil onderdeel zijn van politiewerk zitten en bijdragen aan een veiliger Nederland? Kom werken als Assistent medewerker intake & Service bij het Regionaal Service Centrum.

Bij het RSC staat de telefoon nooit stil. Of het nu gaat om een melding, een aangifte of het beantwoorden van vragen. Het ene moment ben je in gesprek met een ongeduldige tipgever, het andere moment met een angstig slachtoffer dat aangifte wil doen.

Als Assistent Intake & Service bij het RSC van de politie is jouw belangrijkste taak een juiste inschatting maken van een hulpvraag, het verwerken van de niet-spoedeisende meldingen en het zelfstandig afhandelen van informatieverzoeken.

Je beantwoordt de gesprekken die binnen komen en bekijkt met behulp van meerdere computersystemen waar de melding terecht moet komen.

Elk gesprek is anders, waardoor je verschillende gesprekstechnieken moet kunnen inzetten en vlot moet kunnen schakelen en inschatten.

Regelmatig is wel spoed vereist. Met jouw vraagstellingen kun je achterhalen of politie-inzet direct noodzakelijk is en zet je meldingen door naar het juiste kanaal.

Met jouw sociale en culturele sensitiviteit weet jij met elke burger naar tevredenheid te communiceren. Naast telefonisch meldingen, behandel je ook de meldingen en vragen die digitaal binnenstromen.

Sinds kort bestaat er een Landelijke virtuele samenwerking tussen de politie in heel Nederland. In geval van grote drukte nemen de eenheden gesprekken van elkaar over.

Het RSC is voortdurend in ontwikkeling. In de toekomst kan eventueel telefonische aangifte en Webcare tot je taak gaan behoren.

Werktijden en werkdagen

De werkzaamheden worden zeven dagen in de week (24 / 7) verricht en ook op feestdagen. Dit vindt plaats in een onregelmatig dienstverband.

Een dienstverband van 24 uur bestaat veelal uit 5,5 uurs diensten. Bij een groter dienstverband heb je voornamelijk een 8-urige werkdag.

Nacht- en weekenddiensten zijn voor jou geen enkel probleem.

Vakinhoudelijke taken

Vakinhoudelijk bestaan de taken uit het

  • aannemen en zoveel mogelijk zelfstandig afhandelen van meldingen en informatieverzoeken via telefoon en digitaal;
  • aannemen en doorgeven van niet-spoedeisende meldingen;
  • prioriteren van meldingen;
  • doorzetten van spoedeisende meldingen naar de meldkamer.
  • De frequentie van gesprekken is hoog, tussen de 50 en 80 gesprekken per dienst. Sommige gesprekken kunnen ook emotioneel zijn waardoor die zorgen voor een zwaardere psychische belasting.

    Functie-eisen

  • Werk- en denkniveau op minimaal MBO 4 niveau. Afgeronde opleidingsniveau minimaal MBO 3.
  • Sollicitanten zijn bereid zich minimaal voor 7 maanden aan de politieorganisatie te verbinden.
  • Kunnen werken in een hectische omgeving met hoge werkdruk.
  • Extra criteria / bijzonderheden

  • Telefonische ervaring is een pré.
  • Oog hebben voor het teambelang.
  • Multiculturele sensitiviteit
  • Inlevingsvermogen
  • Overtuigingskracht
  • Flexibel
  • Om kunnen gaan met stressvolle en emotioneel belastende gesprekken.
  • Positief ingesteld.
  • Arbeidsvoorwaarden

  • Een tijdelijk contract voor 6 maanden met kans op verlenging;
  • Een bruto maandloon van € 2245,36 op basis van 36 uur per week;
  • Een fulltime of parttime dienstverband van 24 of 36 uur per week;
  • Een reiskosten vergoeding woon-werk. Wanneer je reist met het openbaar vervoer krijg je een volledige reiskostenvergoeding, wanneer je met de auto reist staat hier een vergoeding van 19 cent per kilometer tegenover
  • deze vacature melden
    checkmark

    Thank you for reporting this job!

    Your feedback will help us improve the quality of our services.

    Solliciteren
    Mijn E-mail
    Door op "Doorgaan" te klikken, betekent dit dat je neuvoo toestemming geeft om je gegevens te verwerken en je e-mails met vacatures te sturen, zoals beschreven in neuvoo's -Privacybeleid . Je kunt je toestemming altijd intrekken
    Doorgaan
    Aanvraagformulier