Digital Analyst
Vattenfall
Amsterdam, Netherlands
6 dagen geleden

Bij Vattenfall bouwen we aan de toekomst. Niet alleen met onze visie om binnen een generatie fossielvrij te leven, maar ook door klanten steeds meer zelf de controle te geven over hoe ze hun energieproducten samenstellen.

Klanten moeten makkelijk de benodigde informatie kunnen vinden en hun zaken zelf kunnen regelen via onze digitale kanalen.

Onze communicatie via die kanalen is op maat en is persoonlijk. We informeren onze klanten niet alleen, we zijn met ze in gesprek, ook in onze digitale self-service kanalen.

Neem je graag een duik in grote hoeveelheden data? Wij zijn namelijk op zoek naar een enthousiaste en gedreven Digital Analyst.

Waar ga je werken? Je gaat werken binnen de afdeling Digital Sales. De afdeling Digital Sales is verantwoordelijk voor de online acquisitie van nieuwe klanten en het maximaliseren van de waarde van deze klanten voor de consumenten- en klein zakelijke markt.

Samen met de rest van het team van online marketeers, conversiespecialisten en content marketeers ben je verantwoordelijk voor het realiseren van de doelen.

Om deze doelen te kunnen realiseren werk je samen met andere teams binnen Marketing Operations en moet je mensen kunnen verbinden.

Naast het Digital Sales team ben je werkzaam binnen de Digital Analytics authority. Hier houd jij je samen met de andere digital analysts bezig met organisatie brede en innovatieve werkzaamheden / projecten.

Denk hierbij aan de uitbreiding van de Google Analytics 4 implementatie, server-side tagging en het verkennen van nieuwe tools.

Zo ontwikkel jij je constant als expert binnen het vakgebied en maximaliseer jij waarde voor Vattenfall.In de functie van Digital Analyst heb je de volgende taken en verantwoordelijkheden : Data analyse

  • Analyseren en optimaliseren van de performance van de website funnels en met concrete acties- en verbetervoorstellen komen;
  • Je houdt je bezig met rapportage en dashboarding;
  • Je gaat aan de slag met het koppelen van data uit verschillende bronnen (klant data, web data, etc.). Je werkt hierbij onder andere met BigQuery;
  • Je ondersteunt A / B en andere optimalisatie testen met implementatie en analyse;
  • Je analyseert de performance van de online marketing kanalen en vertaalt dit naar concrete inzichten;
  • Je stuurt bureaus aan en werkt actief met hen samen.
  • Dataverzameling

  • Je bent verantwoordelijk voor het opstellen van meetplannen en de correcte uitvoer (en testen) van het technisch implementatieplan.
  • Voor de technische implementatie schakel je met ontwikkelaars uit diverse scrum teams;
  • Je realiseert de webanalyse tagging en meetscripts in ons Tag Management Systeem;
  • Je zorgt ervoor dat alle metingen GDPR compliant zijn en je bent op de hoogte van de meest recente ontwikkelingen wat betreft GDPR.
  • Jouw profiel In deze functie zoeken wij een combinatie van technische / IT kennis en iemand die het leuk vindt om door middel van analyses het online klantgedrag continu te observeren en optimaliseren.

    Je denkt mee met het team en zoekt naar mogelijkheden om verbinding te leggen met andere afdelingen.Welke skills breng jij mee :

  • Ervaring met werken in een agile / scrum team
  • Ervaring met analytics tools zoals Google Analytics (4) en Firebase binnen E-commerce omgevingen;
  • Ervaring met optimalisatie / personalisatie tools zoals Relay42 (DMP), Visual Website Optimizer, Google Optimize, Hotjar en Usabilla;
  • Je hebt ervaring met Tag Management Systemen, zoals Google Tag Manager en Relay42;
  • Je hebt kennis van dashboarding tools zoals Google DataStudio en Power BI;
  • Ervaring of interesse in het gebruik van Google BigQuery. Kennis van SQL is een pré;
  • Enige technische kennis van Javascript, HTML en CSS (pré);
  • Je bent gewend om met meerdere stakeholders om te gaan en te anticiperen op hun wensen (zowel met business als development stakeholders);
  • Je bent vloeiend in Nederlands en Engels, zowel in woord als geschrift.
  • Wat bieden wij? Je werkt voor een bedrijf met een inspirerend doel : fossielvrij leven binnen één generatie mogelijk maken.

    Daarom investeert Vattenfall miljarden in de opwek van groene stroom uit bronnen zoals wind, zon en water. Zo bouwen we het grootste windpark op zee ter wereld.

    Zonder subsidie. Waarmee we tot wel 3 miljoen huishoudens van stroom kunnen voorzien. Door voor Vattenfall te werken, lever je een bijdrage een de energietransitie én een duurzame wereld.

    Wij bieden je naast een marktconform salaris goede secundaire arbeidsvoorwaarden, die je zelf voor een deel kunt samenstellen.

    Ook zijn er veel mogelijkheden je vakinhoudelijk en persoonlijk te ontwikkelen. Daarnaast kom je terecht in een moderne, dynamische en plezierige werkomgeving.

    Bij Vattenfall heerst een hechte teamcultuur waar tegelijkertijd volop ruimte is voor eigen initiatief. Standplaats van deze functie is Amsterdam, hybride werken is op dit moment de norm.

    We hechten bij Vattenfall veel waarde aan een goede werk-privé balans, wij blijven dus samen kijken hoe wij hier als werkgever aan bij kunnen dragen.

    deze vacature melden
    checkmark

    Thank you for reporting this job!

    Your feedback will help us improve the quality of our services.

    Solliciteren
    Mijn E-mail
    Door op "Doorgaan" te klikken, betekent dit dat je neuvoo toestemming geeft om je gegevens te verwerken en je e-mails met vacatures te sturen, zoals beschreven in neuvoo's -Privacybeleid . Je kunt je toestemming altijd intrekken
    Doorgaan
    Aanvraagformulier