Practice Lead Infra
Als Practice Lead Infra bij KVK ben jij de aanvoerder van een groep mensen met dezelfde expertise, bepaal je de visie (in lijn met de visie van KVK) voor de desbetreffende practice en draag je zorg voor de uitvoering van deze visie.
Je coacht en stimuleert daarmee een steile leercurve bij practice leden zodat zij optimaal balanceren tussen vakkundige ontwikkeling en meerwaarde voor de KVK.
Je draagt zorg voor ontwikkeling van het expertisegebied, hebt een voortrekkersrol in het ontwikkelen van werkstandaarden en methodologieën (in afstemming met andere Practice Leads) en creëert consistentie in kennis en kwaliteit tussen groups.
Daarnaast voer je de HRM-verantwoordelijkheden voor de practice leden uit (bijvoorbeeld verzuimmanagement en beoordelingscyclus), werk je vanuit je expertise in team(s) en ben je vraagbaak vanuit je expertise.
Wat is jouw kracht?
Als Practice Lead heb je een heldere visie op je vakgebied, je kunt deze goed verwoorden en je bent in staat om anderen te motiveren en in hun ontwikkeling te begeleiden.
Je bent een voorbeeld voor je practice en maakt impact. Je haalt het beste uit jezelf om het beste uit anderen te halen.
Je maakt krachtig gebruik van het collectief. Je stimuleert een aantrekkelijk werkklimaat met goede onderlinge samenwerking in een cultuur waarbij elkaar aanspreken heel normaal is.
Het is voor jou vanzelfsprekend dat je zelf de regie en verantwoordelijkheid neemt over je eigen talenten en ontwikkeling en je weet dit bij anderen te stimuleren.
Dit doe je op een wijze die past bij de visie van KVK en de missie van de group om zo bij te dragen aan de resultaten van KVK.
Als Practice Lead Infra ben je, samen met de Group Lead en collega Practice Lead, verantwoordelijk voor het neerzetten en het door ontwikkelen van het vak infra enginering. Jouw team Infra :
In het kort
Wat ga je doen?
Je hebt een visie op je vakgebied en je creëert en bewaakt hiervoor de kaders en randvoorwaarden waarbinnen de teams kunnen floreren.
Je bent verantwoordelijk voor de ontwikkeling van je practice. Je zorgt er actief voor dat er binnen de practice een lerende mindset is en je schept ruimte en vertrouwen om snel te leren van fouten .
Je stimuleert dat er in alles wat gedaan wordt, gekeken wordt gekeken naar wat dit oplevert in termen van klantwaarde. Je bent in staat om belangen af te wegen tussen ontwikkeling van medewerkers en productiviteit in belang van KVK.
een practise lead vormt de brug tussen de technische werkzaamheden van de practise infra en de vraag vanuit de organisatie (PO’s).
Hij heeft de technische kennis om de engineers te kunnen sturen en helpen bij het uitvoeren van veranderingen en het oplossen van problemen, en het organisatorische talent om de verwachting en de eisen vanuit de organisatie te kunnen sturen.
Hij moet voldoende verstand hebben van oa vmware, storage, netwerken, windows server, linux server, citrix, database administration, integratielaag en kennis van agile werkmethoden en procesmanagement.
Wat neem je mee?
Wat wij graag terug zien in onze kandidaat :
Wat bieden wij jou?
Een uitdagende functie waar je je passie in kwijt kunt en dagelijks nieuwe mogelijkheden tegenkomt. Je krijgt de ruimte om eigen initiatieven te ontplooien en tot mooie resultaten te komen.
En er staat een enthousiast team voor je klaar. En dan ook nog :
Waar kom je te werken?
KVK is een toonaangevende uitvoeringsorganisatie in het publieke domein met een unieke propositie. Omdat KVK een aantal wettelijke registers beheert, waaronder het voor iedereen bekende Handelsregister, is de naamsbekendheid groot.
KVK wil anders gaan werken met nog meer aandacht voor haar klanten, of dat nu de startende ondernemer, de zzp’er die wil groeien, de mkb’er die ontzorgt wil worden, het grootbedrijf dat uittreksels af wil nemen of collega-organisaties betreft.
Zij zet daarom een organisatieverandering in naar meer agile werken in klantgerichte groups en van een complexe naar een meer simpele besturing.
KVK wil voor haar klanten waarde toevoegen en onmisbaar zijn en is ervan overtuigd dat een andere manier van werken beter past bij dat doel.
Dit betekent dat business en IT in groups gaan samenwerken gericht op één of meerdere klantgroepen. De group vertaalt de wensen van haar klanten in praktische IT-oplossingen die makkelijk toegankelijk en 24 / 7 beschikbaar moeten zijn, want dat is wat de markt vraagt.
Onze medewerkers spelen hierbij een cruciale rol : zij zijn het gezicht van KVK, het aanspreekpunt; de denkkracht; de adviseur en de expert, maar ook de menselijke kant van digitale dienstverlener.