Consulent Energietoeslag
Matchd
Nijkerk, NL
3 dagen geleden

Bedrijfsomschrijving

Matchd bemiddelt voor tijdelijke en vaste vacatures,voornamelijk binnen de overheid. Wij werken samen met Freelancers,ZZP’ers, detacheringsbureaus en sollicitanten die open staan vooreen tijdelijk loondienstverband met flexibele uren.

Je krijgt vanons altijd een terugkoppeling. Na de sluitingsdatum beoordelen wijelke sollicitatie en geven een terugkoppeling.

Heb je geenterugkoppeling ontvangen? Laat het ons direct weten, dan is er échtiets misgegaan en zullen we er alles aan doen om dit teherstellen.

Functieomschrijving

Startdatum : 01-06-2022

Einddatum : 01-09-2022

Optie op verlenging : Ja

Aantaluur per week : 28

Sluitingsdatum : 19-05-2022 om 09 : 00uur

Opdrachtomschrijving

Vanwege de stijgendeenergieprijzen heeft het kabinet (onder andere) besloten om mensenmet een laag inkomen tegemoet te komen met een eenmaligeenergietoeslag.

Deze toeslag wordt zowel ambtshalve als op aanvraagverstrekt door de gemeente. Voor de afhandeling van de aanvragenvan deze toeslag, is de gemeente Nijkerk op zoek naar een ConsulentEnergietoeslag.

Als Consulent Energietoeslag behandelje de aanvragen voor de energietoeslag en sta je inwoners metvragen hierover te woord.

Bij een aanvraag inventariseer je of jebeschikt over voldoende bewijsstukken voor een administratieveafhandeling en waar nodig ga je in gesprek met de inwoner.

Jebeoordeelt het recht op de energietoeslag aan de hand van hetbeleid, de inkomensgegevens en eventueel overige benodigdeinformatie.

Je stelt hierover een rapportage en een beschikking op.Daarnaast kijk je ook verder, of er wellicht recht is op anderebijzondere bijstand (maatwerk) en / of andere minimaregelingen.

Jeverwijst waar nodig door naar collega’s of externe partijen. Denkhierbij aan collega’s voor bijzondere bijstand, maatschappelijkwerk, schuldhulpverlening.

Tot slot ben je fraudealert en heb jekennis van het terugvorderen van bijstand.

Competenties

  • klantgericht
  • analytisch
  • communicatiefvaardig
  • Organisatie

    Nijkerk is een mooie middelgrote gemeente, centraal in Nederland,met de mooie natuur van de Veluwe om de hoek en de levendigheid vande Randstad voor de deur.

    Een dynamische gemeente met ruim 44.000inwoners verdeeld over de kernen Nijkerk, Hoevelaken enNijkerkerveen. Samen met ongeveer 350 collega’s zetten we onsdagelijks in om ervoor te zorgen dat wonen, werken, ondernemen enrecreëren in onze gemeente prettig, sociaal, veilig entoekomstbestendig is.

    Functie-eisen

  • Afgeronde HBO opleiding op gebied van Sociaal JuridischeDienstverlening of Rechten;
  • Minimaal 2 jaarwerkervaring met de Bijzondere Bijstand binnen degemeente;
  • Minimaal 3jaar werkervaring in de afgelopen6 jaar als Klantmanager Bijzondere Bijstand;
  • Kennis met aanverwante regelingen binnen eengemeente;
  • Kennis van de participatiewet binneneen gemeente.
  • deze vacature melden
    checkmark

    Thank you for reporting this job!

    Your feedback will help us improve the quality of our services.

    Solliciteren
    Mijn E-mail
    Door op "Doorgaan" te klikken, betekent dit dat je neuvoo toestemming geeft om je gegevens te verwerken en je e-mails met vacatures te sturen, zoals beschreven in neuvoo's -Privacybeleid . Je kunt je toestemming altijd intrekken
    Doorgaan
    Aanvraagformulier