Support engineer consumenten elektronica
Unique
Eindhoven, Netherlands
1 dag geleden
source : OnlyEngineerJobs

Over de functie Heb jij kennis van consumenten elektronica en zou je graag willen werken voor een internationale organisatie?

Lees dan gauw verder. Wij zijn op zoek naar een tweedelijns support medewerker. In de functie van Technical Support Engineer ben je onder andere verantwoordelijk voor de technische ondersteuning ter plaatse op verzoek van leveranciers, partners, collega's, enzovoort.

Maar ook voor de lancering van nieuwe producten, onderzoek en testen. Daarnaast krijg je te maken met kwaliteitsmanagement en het geven van trainingen.

Hoe ziet jouw dag als Support Engineer Medewerker er uit? Dat leggen we hieronder uit. In de ochtend voer je telefoongesprekken met de contactpersonen op het hoofdkantoor (Taiwan) om te infomeren / verifiëren van problemen en oplossingen die we hier ondervinden.

Dit zijn bijvoorbeeld problemen die klanten ervaren en waarvan we het probleem nog niet hebben kunnen achterhalen. Dit doe je in de ochtend vanwege het tijdsverschil.

Gedurende de dag krijg je te maken met tickets. Wanneer jouw collega's op de eerste lijn (ASP's) niet weten hoe ze een klant technisch moeten ondersteunen, sturen ze de vraag voor ondersteuning naar het technische team, dat ben jij.

De TSE team moet dus de situatie van de klant begrijpen en zien hoe hij / zij hierop kan reageren. Deze situatie kan iedere keer anders zijn en hangt af van de producten.

Soms komt een vraag dan ook niet vaak voor. Een ander voorbeeld in jouw baan als Technical Support Engineer kan zijn : het repareren van defecte eenheden.

Meestal zijn er al technische documenten met oplossingen, maar als het een nieuw symptoom is of als de reparatie niet werkt, zullen ASP's dit terug naar het TSE-team sturen voor ondersteuning.

Soms moet het TSE team testen doen om te verifiëren of ze de klacht van de klant kunnen dupliceren. Dat houdt in : nieuwe modellen testen om te zien of deze goed genoeg zijn voor de markt.

Is dit niet het geval dan meld jij dit bij het hoofdkantoor als feedback. TSE moet klanten soms rechtstreeks ondersteunen, dit kan een klant zijn die een zeer hoogwaardig product heeft gekocht.

Meestal hebben deze klanten gespecialiseerde ingenieurs, en daarom praten ze liever rechtstreeks met een andere ingenieur dan met een eerstelijns collega van ASP.

  • Naast je dagelijkse werkzaamheden van jij als support engineer ook verantwoordelijk voor : Het creëren van technische trainingen / examens voor de agenten;
  • Kwaliteitsanalyse van de producten Beantwoorden van technische vragen Wat we bieden Wat we bieden Salaris tussen de €2000,- / €3200,- op basis van kennis en ervaring;
  • Fulltime baan met uitzicht op vast dienstverband, daarnaast werven wij op basis van werving en selectie en dus kom je direct in dienst bij het bedrijf;
  • De mogelijkheid om zelfstandig te werken met interessante en gevarieerde verantwoordelijkheden; 25 verlofdagen, 96 adv uren, prestatiebonusregeling, pensioen en meer.

  • Functie-eisen Functie-eisen Jij beschikt in ieder geval over : Een afgeronde technische bachelor+ opleiding of beschikt over hbo werk en denkniveau met aantoonbare ervaring;
  • Relevante technische werkervaring, bij voorkeur in de consumenten elektronica; Je spreekt naast Nederlands ook goed Engels;
  • spreek je chinees dan is dat helemaal mooi meegenomen! Softskills : Goede communicatie vaardigheden; Het vermogen om problemen te analyseren.

    Weet hoe je prioriteiten moet stellen; Zelfsturend en bereid om te leren; Bereid te reizen op dringende aanvraag.

    deze vacature melden
    checkmark

    Thank you for reporting this job!

    Your feedback will help us improve the quality of our services.

    Solliciteren
    Mijn E-mail
    Door op "Doorgaan" te klikken, betekent dit dat je neuvoo toestemming geeft om je gegevens te verwerken en je e-mails met vacatures te sturen, zoals beschreven in neuvoo's -Privacybeleid . Je kunt je toestemming altijd intrekken
    Doorgaan
    Aanvraagformulier