Vacature (sr.) Medewerker P&O en Salarisadministratie (0,8 fte)
Vereniging Hogescholen
Prinsessegracht 21, 2514 AP La Haya
3 dagen geleden

De Vereniging Hogescholen zet zich dagelijks in voor het beste onderwijs en onderzoek op de hogescholen. Samen met onze leden beïnvloeden we de politieke besluitvorming en zijn we een belangrijke gesprekspartner voor maatschappelijke organisaties en overheden.

Bij het bureau van de vereniging werken circa 60 medewerkers.

De afdeling P&O ondersteunt de VH en het sectorfonds Zestor dat tevens binnen het verenigingsbureau is gehuisvest, op het gebied van P&O-

beleid, -advies, personeelsbeheer en salarisverwerking. De afdeling bestaat uit twee medewerkers : een P&O-adviseur en een P&O-medewerker.

Wegens het aanstaande vertrek van onze huidige collega zijn we op zoek naar een :

sr.) Medewerker P&O en Salarisadministratie

Wat ga je doen?

  • De uitvoering van rechtspositionele (raam)regelingen.
  • Je fungeert als aanspreekpunt voor management en medewerkers over de interpretatie en uitvoering van (nieuwe) regelingen inzake PSA, rechtspositie, arbeidsvoorwaarden en arbeidsomstandigheden.
  • Je stelt (in concept) arbeidscontracten, brieven, e-mails en verklaringen op.
  • Je overlegt met de P&O-adviseur op het terrein van rechtspositie en arbeidsvoorwaarden over de toepassing van (nieuwe) wet- en regelgeving.
  • Je interpreteert aanvragen voor regelingen, vraagt nadere informatie op en draagt zorg voor een rechtmatige en juiste uitvoering en de betaalbaarstelling van vergoedingen.
  • fungeert als secretaris bij vergaderingen van de ondernemingsraad met de directie.
  • Personeelsadministratie.
  • Je richt het salaris- en personeelsinformatiesysteem en het verzuim-, verlof- en urenregistratiesysteem in, signaleert knelpunten in de uitvoering en adviseert over de verbetering van interne administratieve processen.
  • Je levert formatieve gegevens aan t.b.v. de personele prognose en het personeelsbudget en maakt hiervan overzichten.
  • Je verzamelt, inventariseert, muteert en controleert personeelsgegevens en beheert de personeelsdossiers.
  • Je verzamelt en controleert (mutatie)gegevens en -formulieren, bewerkt deze in de systemen voor salaris-, urenregistratie, verlof en personeelsinformatie en vraagt zo nodig aanvullende gegevens op.
  • Je draagt zorg voor de logistieke organisatie en (financiële) afwikkeling van de functionerings-, R&O- en beoordelingsgesprekken, salarisverhogingen, gratificaties, jubilea, externe opleidingen, vervoersabonnementen etc.
  • Je ondersteunt het werving- en selectieproces administratief-organisatorisch en staat kandidaten te woord.
  • Je onderhoudt contacten met management en externe instanties (UWV, ABP, Loyalis, bedrijfsarts, salarisverwerker, overige uitvoeringsorganisaties, P&O-
  • afdelingen van hogescholen) en fungeert hierin als intermediair.

  • Salarisadministratie.
  • Je bereidt de uitbetaling van lonen, belastingen, afdrachten, inhoudingen en de loonaangifte voor.
  • Je verricht controles en verstrekt informatie over de salarisadministratie.
  • Je verwerkt (complexe) mutaties, nieuwe regelingen, transitievergoedingen, loonbeslagen e.d.
  • Je verzamelt, controleert en verwerkt mutaties en voert conceptberekeningen uit, je verwerkt diverse formulieren en levert deze aan.
  • Je bewaakt de consistente toepassing van regelgeving (beloningsverhoudingen, bevorderingsmomenten, periodieken, tijdelijke / vaste aanstelling, ontslag e.
  • d.), signaleert afwijkingen en bespreekt dit met de P&O-adviseur.

  • verzamelt informatie over werkprocessen, taken, te bereiken doelen e.d., vertaalt dit naar eisen voor (aanpassing van) systemen, maakt voorstellen, beheert systemen en adviseert de P&O-adviseur.
  • Je levert gegevens aan ten behoeve van de accountantscontrole.
  • Wat vragen we?

  • Je hebt HBO- / MBO-werk- en denkniveau met ruime relevante werkervaring in een vergelijkbare functie.
  • Je hebt recente werkervaring op de salarisadministratie of bent in het bezit van een PDL of VPS-diploma.
  • Je hebt kennis van en ervaring met het toepassen van rechtspositionele regelingen (ARAR).
  • Je hebt gebruikerservaring met AFAS Profit, met e-HRM-programma's en Excel.
  • Je beschikt over organisatietalent en je hebt een initiatiefrijke en kritische houding.
  • Je kunt prioriteiten stellen en weet om te gaan met vertrouwelijke gegevens.
  • Je hebt een dienstverlenende houding en prima sociale vaardigheden.
  • Je beheersing van de Nederlandse taal in woord en geschrift is uitstekend.
  • Je werkt secuur en bent een flexibele en resultaatgerichte teamspeler.
  • Daarnaast kun je zowel in een klein team als zelfstandig werken.
  • Wat wij bieden

    Een uitdagende en afwisselende functie in een kleine, slagvaardige organisatie met leuke collega’s. Het voltijdsalaris ligt tussen € 2.

    406 en € € 3.521 per maand en is afhankelijk van je werkervaring. Daarnaast krijg je 8% vakantietoeslag, een 13e maand (eindejaarsuitkering) en worden je reiskosten op basis van openbaar vervoer (2e klasse) volledig vergoed.

    De vereniging is aangesloten bij het ABP en kent verder een keuzemodel arbeidsvoorwaarden, een aantrekkelijke collectieve ziektekostenverzekering en goede scholingsmogelijkheden.

    Het betreft vooralsnog een tijdelijk contract voor de duur van een jaar en we bieden na verlenging uitzicht op een vast dienstverband.

    Solliciteren
    Bij de favorieten invoegen
    Verwijder van favorieten
    Solliciteren
    Mijn E-mail
    Door op "voortzetten" te klikken, gaat u ermee akkoord dat neuvoo uw persoonlijke gegevens verzamelt en verwerkt die u in dit formulier hebt verstrekt, om een ​​neuvoo-account te maken en u te abonneren op onze e-mailwaarschuwingen, in overeenstemming met ons Privacybeleid . U kunt uw toestemming te allen tijde intrekken door te volgen deze stappen .
    voortzetten
    Aanvraagformulier