Behandelaar schenk- en erfbelasting
Belastingdienst
Rotterdam, Zuid-Holland
14 uur geleden
source : nationale vacaturebank

In mijn werk heb ik te maken met nabestaanden. Het geeft mij een goed gevoel als ik hen op een goede manier kan voorzien van de juiste informatie.

Daarvoor is het belangrijk dat ik me betrokken voel bij hen en ik het werkproces zorgvuldig uitvoer. Want veel burgers zijn afhankelijk van mijn werk.

Astrid Ooms - Behandelaar schenk- en erfbelasting bij de Belastingdienst.

De Successiewet handhaven en daarbij iedereen die belasting moet betalen, passende aandacht geven. Dat is de missie van de afdeling schenk- en erfbelasting (S&E).

Zo geven we uitvoering aan de fiscale wet- en regelgeving én werken we aan een gezonde bv Nederland.

In jouw rol van behandelaar schenk- en erfbelasting voer je alle voorkomende administratieve taken uit. Je beoordeelt en behandelt aangiften van schenk- en erfbelasting en verwerkt allerlei gegevens in systemen.

Ook behandel je F-biljetten inkomstenbelasting : biljetten die bedoeld zijn voor het doen van aangifte voor een overleden persoon.

Als behandelaar schenk- en erfbelasting overleg je intern veel met collega's van je eigen team, toezichtteams van S&E en met collega's van andere kantoren.

Daarnaast heb je direct contact met contactpersonen als executeurs, maar ook met de belastingplichtigen zelf. Heb je een gesprek met nabestaanden?

Dan voer je dit gesprek met inlevingsvermogen en stevigheid. Jij geeft iedere belastingplichtige de aandacht die hij of zij verdient.

Word jij de nieuwe collega van Astrid Ooms? Of wil je liever eerst eens praten over jouw misschien wel toekomstige werkzaamheden?

Neem dan contact met ons op!

Functie-eisen

  • Je hebt een mbo 3-diploma in een administratieve, secretariële, fiscale of juridische richting.
  • Je hebt bij voorkeur actuele werkervaring in een fiscale of andere relevante richting.
  • Je hebt bij voorkeur ervaring met en / of kennis van schenk- en erfbelasting.
  • Je hebt affiniteit met digitaal werken en het werken met geautomatiseerde systemen.
  • Je laat uit jouw brief en cv blijken dat je de Nederlandse taal goed beheerst.
  • Jouw competenties?

  • flexibiliteit
  • klantgerichtheid
  • resultaatgerichtheid
  • samenwerken
  • zelfontwikkeling
  • Herken jij jezelf ook hierin?

    Samenwerken, transparant zijn en werken vanuit vertrouwen. Op die manier werk jij mee aan het bereiken van de doelstelling van de Belastingdienst : de compliance van burgers en bedrijven bevorderen.

    Jouw communicatie vaardigheden, persoonlijke drijfveren en overtuigingen spelen hierin een grote rol. Je hecht veel waarde aan een goede dienstverlening, bent een representatieve gesprekspartner, bent deskundig en stelt je gelijkwaardig op.

    Ook ben je ambitieus : jij wilt je altijd blijven ontwikkelen, zowel vakinhoudelijk als persoonlijk. Gelukkig zijn daar bij de Belastingdienst volop mogelijkheden voor!

    Arbeids voorwaarden

    Salaris niveau schaal 5, schaal 6, schaal 7

    Salaris omschrijving In beginsel vindt inschaling in de naast lagere salarisschaal plaats. Bij aanwezigheid van relevante kennis, ervaring of om arbeidsmarktoverwegingen kan inschaling op een hogere positie in de desbetreffende salarisschaal plaatsvinden.

    Ook bestaat de mogelijkheid om in bijzondere gevallen waarin de aanwezige kennis en / of ervaring dit rechtvaardigt, direct in de bij de functie behorende salarisschaal in te schalen.

    Maand salaris Min €2.077 Max. €3.135 (bruto)

    Dienst verband Arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd met uitzicht op onbepaalde tijd

    Contract duur 2 jaar

    Minimaal aantal uren per week 32

    Maximaal aantal uren per week 36

    Overige arbeids voorwaarden

    Naast salaris ontvang je ook een individueel keuzebudget (IKB). Jouw IKB bestaat uit geld (IKB-budget) en tijd (IKB-uren).

    Het IKB geeft je de mogelijkheid om naar eigen keuze een deel van je maandinkomen te laten uitbetalen op de door jou gekozen tijdstippen.

    Én je hebt de mogelijkheid om je maandinkomen deels om te zetten in verlof of andersom. Ook kun je het IKB-budget besteden aan een fiscaal-vriendelijk doel, zoals bijvoorbeeld een fiets, bedrijfsfitness of vakliteratuur.

    De Rijksoverheid hecht sterk aan persoonlijke groei en loopbaanontwikkeling en biedt daarvoor tal van mogelijkheden. Tot de secundaire arbeidsvoorwaarden behoren onder meer studiefaciliteiten, ouderschapsverlof en een vergoeding woon-werkverkeer.

    Wij verwachten van onze werknemers dat ze integer zijn en we vragen aan nieuwe medewerkers een Verklaring Omtrent Gedrag (VOG).

    Als deze niet kan worden overlegd, volgt geen arbeidsovereenkomst of wordt de arbeidsovereenkomst na uiterlijk 3 maanden beëindigd wanneer duidelijk is dat geen VOG overgelegd kan worden.

    Wij bieden je een inwerkprogramma aan en afhankelijk van je opleiding en werkervaring een opleiding en / of training. Als je deze periode hebt afgerond en bij goed functioneren, krijg je een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd.

    Als je de opleiding niet succesvol afrondt, wordt jouw arbeidsovereenkomst tussentijds beëindigd of niet verlengd. Voor de interne kandidaat geldt dan dat die wordt teruggeplaatst naar zijn oorspronkelijke organisatieonderdeel en wordt belast met werkzaamheden die gelijk of gelijksoortig zijn aan die van de oorspronkelijke functie.

    Bijzonderheden

    We ontvangen je brief en cv graag in een Word- of PDF-bestand via de ' Solliciteer ' button. Als je een beroep doet op een voorrangspositie, stuur dan ook een kopie van die kennisgeving mee.

    Onze selectieprocedure voor deze functie ziet er als volgt uit :

    Allereerst wordt beoordeeld of een voorrangskandidaat binnen de Rijksoverheid in aanmerking komt voor deze functie.

    Daarna wordt beoordeeld of jouw cv en motivatiebrief voldoen aan de gestelde functie-eisen.

    Als dat het geval is, nodigen we je uit voor een voorselectietest.

    In week 33, 34 en 35 vinden de selectiegesprekken plaats. Vanwege de huidige maatregelen vinden deze gesprekken plaats via video-bellen.

    Onderaan deze vacature vind je meer uitleg over de stappen die je doorloopt in de sollicitatieprocedure.

    De voorkeur gaat uit naar kandidaten die het meest aansluiten bij het opgestelde profiel. Dit heeft betrekking op zowel de genoemde opleiding(en) als werkervaringseisen.

    Vermeld deze daarom duidelijk in je cv.

    Medewerkers van de Belastingdienst die korter dan drie jaar in hun huidige functie werkzaam zijn of bezig zijn met een startopleiding of inwerktraject verzoeken we om in hun motivatiebrief duidelijk aan te geven wat de reden is om binnen de termijn van 3 jaar te solliciteren.

    De Belastingdienst zet zich in om medewerkers in dienst te nemen die onder de doelgroep van de Wet banenafspraak vallen. Val je in deze doelgroep en sta je in het doelgroepenregister?

    Dan nodigen we ook jou uit om te reageren! Samen met jou kijken we of en hoe je eventueel invulling kunt geven aan deze functie.

    Meer weten? Klik dan hier!

    Een (online) voorselectietest en / of een assessment kan deel uit maken van de sollicitatieprocedure, evenals het maken van een casus, het opvragen van referenties en (online) screening, bijvoorbeeld via databanken, (zoekmachines) en sociale netwerken.

    Jouw sollicitatie wordt alleen in behandeling genomen als je met de sollicitatie-button reageert en je cv en motivatiebrief zijn bijgesloten.

    Na sluitingsdatum is het niet meer mogelijk om je sollicitatie in behandeling te nemen. Houd er rekening mee dat het solliciteren technische problemen met zich mee kan brengen.

    Wacht hiermee dus niet tot het laatste moment.

    deze vacature melden
    checkmark

    Thank you for reporting this job!

    Your feedback will help us improve the quality of our services.

    Solliciteren
    Mijn E-mail
    Door op "Doorgaan" te klikken, betekent dit dat je neuvoo toestemming geeft om je gegevens te verwerken en je e-mails met vacatures te sturen, zoals beschreven in neuvoo's -Privacybeleid . Je kunt je toestemming altijd intrekken
    Doorgaan
    Aanvraagformulier