User Experience Researcher/Service Designer
Gemeente Amsterdam
Amsterdam, NL
5 dagen geleden

Als UX Researcher met service design ervaring zet je verschillende vormen van kwalitatief en kwantitatief onderzoek in voor het ontwerpen van services met meerdere touchpoints van mobiele interfaces tot persoonlijke interacties.

De functie

Als UX Researcher met service design ervaring zet je verschillende vormen van kwalitatief en kwantitatief onderzoek in voor het ontwerpen van services met meerdere touchpoints van mobiele interfaces tot persoonlijke interacties.

Je hebt meerdere onderzoeksmethodes in je arsenaal en weet die effectief in te zetten om de klantbeleving te achterhalen en zo adviezen op te stellen over aanpassingen, verbeteringen en nieuwe producten en diensten.

Je hebt je gespecialiseerd in kwalitatieve onderzoeksmethoden maar weet ook veel van service design methodes om holistisch te kunnen kijken naar de aanpak van een vraag en belangrijke inzichten over de eindgebruikers op te halen.

De kennis en inzichten die je hebt weet je snel en effectief te verwerken met stakeholders en door het faciliteren van workshops, co-creatie trajecten, werksessies, brainstorms en evaluaties.

Werkzaamheden

  • Het voorstellen van projectplanningen vanuit design thinking met passend aan het vraagstuk bijbehorende onderzoeks-, service design en ontwerpmethodes;
  • Het leiden en uitvoeren van onderzoek;
  • Het kunnen samenvatten van onderzoek tot aanbevelingen voor het verbeteren van de online end-to-end klantervaring;
  • Het tastbaar en inzichtelijk maken van complexe situaties / informatie;
  • Daarnaast wordt er van je verwacht actief bij te dragen aan het gemeente breed opzetten en meewerken aan strategie en projecten voor uniforme aanpak van design thinking, principes en methodieken.
  • Niet alleen op user research gebied.

    Wij vragen

    Om de verschillende UX projecten succesvol uit te kunnen voeren zoeken wij een ervaren User Experience onderzoeker met relevante ervaring in service design binnen de online publieke dienstverlening.

  • Wo / hbo-niveauopleiding in een relevante richting voor UX Research. Bijvoorbeeld Strategic Product Design, User Experience Design, Interaction Design of een wo / hbo-opleiding in combinatie met aantoonbare training in het vak van UX Research;
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring binnen customer- en / of user experience, waarvan de laatste 3 jaar als UX Researcher en / of Service Designer, bij voorkeur in online publieke dienstverlening;
  • Brede ervaring met het opstellen en uitvoeren van kwalitatieve onderzoeken (bijvoorbeeld usability testing, eye-tracking, focus groups, interviews).
  • Graag aantonen door omschrijving ervaring, referentie-projecten en / of portfolio;
  • Aantoonbare ervaring in het werken in multidisciplinaire teams;
  • Aantoonbare ervaring met service design methodes maken en toepassen : contextmapping, stakeholder maps, Customer Journey maps, service scenario’s, service blueprints, etc.;
  • Aantoonbare ervaring in scenario’s visualiseren op processen en organisatiestructuren;
  • Aantoonbare ervaring in het maken van analyses over bestaande producten en diensten uit diverse bronnen en inzichten rondom de klantbeleving in kaart te brengen ter ontwikkeling van programma’s en projecten;
  • Kennis van Tobii Eye Tracking (Bar en Glasses);
  • Kennis van Agile en Scrum projectaanpak.
  • Competenties

  • Teamplayer : een echte teamplayer die van multidisciplinair en iteratief werken houdt, maar die ook prima zelfstandig kan werken;
  • Kritisch;
  • Stressbestendig;
  • Analytisch;
  • Inlevingsvermogen;
  • Initiatiefrijk;
  • Resultaatgerichtheid.
  • Wij bieden

  • Een tijdelijke arbeidsovereenkomst voor de duur van zes maanden.
  • Je salaris is minimaal € 3.212,- en maximaal € 4.735,- bruto per maand (salarisschaal 10A) op basis van 36 uren per week.
  • Werken in een diverse stad met goede bereikbare locaties in Amsterdam en de kans je te blijven ontwikkelen.
  • Een goed pakket secundaire arbeidsvoorwaarden, o.a. opname in het ABP-pensioenfonds, een maandelijkse bijdrage in de ziektekostenverzekering en een Individueel Keuzebudget van 17,05% van jouw jaarsalaris.
  • Je kunt dit inzetten om bijvoorbeeld extra verlofuren te kopen. Voor een overzicht van alle overige arbeidsvoorwaarden, .

    De organisatie

    Het cluster Dienstverlening en Informatie heeft de vraag van de stad van vandaag én morgen voorop staan. Het cluster levert excellente dienstverlening aan burgers bewoners, ondernemers en bezoekers van de gemeente Amsterdam, voorziet in overzicht, kennis en integrale duiding van informatie en zorgt voor veiligheid in de stad door actief op te treden waar regels en afspraken door burgers worden overtreden.

    Directie Dienstverlening

    De dienstverlening Amsterdam wil een voorloper zijn in de ontwikkeling en vernieuwing van de dienstverlening in Nederland.

    We nemen de dienstverlening aan de burgers en ondernemers uiterst serieus. Dat blijkt ook uit de wijze waarop we de dienstverlening organiseren : één organisatie Dienstverlening voor één beleid vanuit één sturing.

    Dit vraagt om een organisatie met medewerkers die zowel wat betreft takenpakket als standplaats flexibel zijn. Of een Amsterdammer nu telefonisch, online of aan de balie met de gemeente contact heeft, de vorm, inhoud en bejegening is gelijk.

    We verbeteren continu de dienstverlening aan burgers en ondernemers en we verhogen de efficiency van de organisatie. Dit doen we samen met de leveranciers van de producten, de andere organisatie onderdelen van de gemeente.

    Niet eenmalig, maar in een continu proces van leren en verbeteren. Dat is de dubbele’ veranderdoelstelling waar wij voor staan.

    Met de ambitie de beste van Nederland te worden! Klik hier voor een filmpje over Het nieuwe dienstverleningsconcept. .

    Dienstverlening bestaat uit de afdelingen Stadsloketten, Onderzoek & Ontwikkeling, het Contactcenter Amsterdam (CCA), het Actie Service Centrum, Operations Support en Beleid & Secretariaat.

    Operations Support

    Als UX Researcher / Service Designer maak je deel uit van de afdeling Operations Support. Deze afdeling ondersteunt de primaire afdelingen Stadsloketten, CCA en ASC en zorgt ervoor dat alle producten en diensten via deze drie kanalen (balie, telefonie, online) beschikbaar zijn.

    De afdeling zorgt er ook voor dat de ondersteunende instructies, processen en systemen volgens afspraak werken en maakt voorspellingen van het aantal klantcontacten in de verschillende kanalen en de benodigde bezetting om dit op te vangen.

    Daarnaast regelt de afdeling Operations Support de training van medewerkers en leidinggevenden, zodat zij hun werkzaamheden volgens de vastgelegde productiviteits- en kwaliteitsnormen kunnen uitvoeren.

    Ook onderhoudt Operations Support het dagelijkse contact met de producteigenaren bij de verschillende diensten en stadsdelen om ervoor te zorgen dat de operatie altijd doorgang kan vinden.

    Problemen uit de dienstverleningsketen en -processen die bij deze dagelijkse afstemming naar voren komen, worden opgelost.

    Dit kan ertoe leiden dat er structurele verbeteringen worden doorgevoerd. Tenslotte rapporteert Operations Support over alle aspecten van de bedrijfsvoering van de primaire afdelingen.

    Solliciteren
    Mijn E-mail
    Door op "voortzetten" te klikken, betekent dit dat je neuvoo toestemming geeft om je gegevens te verwerken en je e-mails met vacatures te sturen, zoals beschreven in neuvoo's -Privacybeleid . Je kunt je toestemming altijd intrekken
    voortzetten
    Aanvraagformulier