Communicatiemanager (Sr. Communicatieadviseur met leidinggevende skills) Klant & Service
UWV
Amsterdam, Sloterdijk
3 dagen geleden

Wat je gaat doen

Ben je een verbinder, strategisch sterk en op de hoogte van de laatste trends binnen het communicatie vak? Dan zijn we op zoek naar jou!

Als Communicatiemanager interne communicatie geef je leiding aan een team van vijf collega’s in een complex en politiek bestuurlijke organisatie.

Jij bent degene die ervoor zorgt dat het team zich blijft ontwikkelen zodat zij hun vakmanschap vergroten. Het is een afwisselende rol waarbij je zowel het team aanstuurt maar ook inhoudelijk bezig bent met communicatiewerkzaamheden.

Je adviseert proactief het management en directie over de strategie en aanpak van interne communicatie. Je werkt nauw samen met verschillende disciplines binnen en buiten de afdeling.

Als communicatiemanager rapporteer je rechtstreeks aan de directie.

Je houd je daarnaast bezig met de onderstaande werkzaamheden :

  • strategische communicatielijnen uitzetten waar het team mee verder gaat;
  • je bent strategisch gesprekspartner voor het directieteam en het managementteam van de divisie;
  • je coacht jouw collega’s in de verdere professionele doorontwikkeling van interne communicatie binnen de divisie;
  • vormgeven aan de gewenste cultuurverandering en zorgen voor passende aansluiting van de communicatiemiddelen;
  • er op toezien dat er binnen de divisie gewerkt wordt in overeenstemming met het centraal vastgestelde communicatiebeleid.
  • Wat we van je verwachten

    We zoeken een stevige en gelijkwaardige gesprekspartner voor de directie en afdelingshoofden die in staat is om zelfstandig beslissingen te nemen.

    Je snapt de dynamiek en samenhang van de activiteiten van de divisie. Je bent in staat strategische beslissingen te nemen en het team verder te onwikkelen.

    Een creatieve geest met een coachende, verbindende en doelgerichte aanpak.

    Daarnaast heb je :

  • academisch werk- en denkniveau, gekoppeld aan minimaal een afgeronde hbo-opleiding op het gebied van communicatie, organisatie- of bedrijfskunde, marketing of commerciële economie;
  • minimaal vijf jaar werkervaring als communicatieadviseur;
  • een diploma op (minimaal) beroepsniveau C, zoals beschreven in de beroepsniveauprofielen van de beroepsvereniging voor communicatie;
  • aantoonbare managementervaring;
  • affiniteit met complexe onderwerpen en ervaring met projectmatig werken;
  • uitstekende mondelinge en schriftelijke vaardigheden;
  • uitstekende adviesvaardigheden.
  • Naast onze bedrijfscompetenties klantgerichtheid, resultaatgerichtheid en samenwerken zijn voor de Communicatiemanager de volgende competenties van belang :

  • probleemanalyse;
  • visie;
  • organisatiesensitiviteit;
  • overtuigingskracht;
  • coachen.
  • Wat je van ons kan verwachten

    Werken bij UWV betekent aandacht voor je ontwikkeling als vakman, een goede werk-privé balans en aantrekkelijke arbeidsvoorwaarden.

    Je komt in een dynamische en complexe werkomgeving, waar eigen initiatief nemen en samenwerken hoog in het vaandel staan.

    De functie is afwisselend en veelzijdig. Daarnaast krijg je de kans bij te dragen aan het perspectief van onze klanten.

    Verder kun je het volgende van ons verwachten :

  • een bruto maandsalaris dat ligt tussen € 3.713,27 en € 5.557,95 bij een 38-urige werkweek;
  • een 13e maand;
  • een goede pensioenvoorziening;
  • aantrekkelijke studiemogelijkheden;
  • een werkplek die goed te bereiken is met ov;
  • een reiskostenvergoeding.
  • Iets meer over Klant & Service binnen ons bedrijf

    Waar of in welke functie je ook werkt bij UWV, je draagt bij aan iets dat groter is dan jezelf. Het is altijd zinvol én inhoudelijk uitdagend : werk met zinhoud noemen we dat.

    UWV wil iedere klant (een uitkeringsgerechtigde of werkgever die contact wil met het UWV om welke reden dan ook) zo goed en snel mogelijk van dienst zijn.

    De divisie Klant & Service werkt er iedere dag aan om haar klanten een persoonlijke en waardevolle dienstverlening te bieden.

    Klant & Service bestaat uit ongeveer 1500 medewerkers en is verantwoordelijk voor alle communicatie met klanten van het UWV via digitale kanalen en telefoon. De klant kiest het kanaal.

    Onze missie is het realiseren van moderne dienstverlening; klantgericht en efficiënt. Om onze missie te realiseren en de dienstverlening continue te verbeteren is de K&S organisatie volop in ontwikkeling door o.

    a. een effectieve omnichannelstrategie te implementeren.

    De afdeling Interne communicatie bestaat uit vier communicatieadviseurs en een communicatiemedewerker. De communicatieadviseurs zijn de spil in de interne communicatie binnen de divisie en zijn als zodanig gesprekspartner voor de directie, management en medewerkers.

    De divisie is volop in ontwikkeling wat dus ook betekent dat het team interne communicatie meebeweegt.

    deze vacature melden
    checkmark

    Thank you for reporting this job!

    Your feedback will help us improve the quality of our services.

    Solliciteren
    Mijn E-mail
    Door op "Doorgaan" te klikken, betekent dit dat je neuvoo toestemming geeft om je gegevens te verwerken en je e-mails met vacatures te sturen, zoals beschreven in neuvoo's -Privacybeleid . Je kunt je toestemming altijd intrekken
    Doorgaan
    Aanvraagformulier