junior projectleider - Huisvesting
Politie
Zwolle, NL
4 dagen geleden

Ben jij een junior projectleider in de bouw en wil jij het team Projectmanagement komen versterken? Afhankelijk van de grootte en de complexiteit van een huisvestingsproject werk je mee of leid je zelf nieuwbouw-, verbouw- of herinrichtingsprojecten in goede banen.

Gericht op het projectresultaat zorg jij voor een integratie van werkprocessen van diverse afdelingen. Van kantooromgevingen tot schietbanen : jouw job brengt je op bijzondere plekken in een unieke organisatie met een grote diversiteit.

Locatie(s) : Rotterdam, Zwolle Organisatieonderdeel : Politiedienstencentrum Vakgebied(en) : Facility Niveau : HBO

Wat ga je doen?

De huisvestingsprojecten bij de politie zijn divers, soms klein en soms groot en complex. Jij werkt mee in een groot project onder leiding van een senior projectmanager, of stuurt zelf een huisvestingsproject aan met een waarde van maximaal een miljoen euro.

Je bent verantwoordelijk voor zowel het procesverloop als het resultaat. Daarbij zijn kwaliteit, duurzaamheid en organisatierendement leidend.

Je begrijpt welke huisvesting het beste aansluit op de werkprocessen van de politie en je brengt jouw ideeën hierover overtuigend over.

Met beschikbare gereedschappen en algemene uitgangspunten een gebouw maken dat aansluit bij de lokale wensen : je gaat erover in gesprek met gebruikers en begeleidt hen op een natuurlijke manier langs eventuele obstakels.

Samen met leveranciers als architecten en aannemers, kom je van ontwerp tot realisatie.

Binnen onze projectmanagementmethodiek, gebaseerd op Prince2, leg je gefaseerd verantwoording af over besteding van geld, tijd en middelen én over de communicatie en risico's van een project.

Het is jouw taak de juiste beslissingen op het juiste moment te (laten) nemen en je begrijpt dat jouw handelen direct grote impact heeft op het hele project en de uitkomst ervan.

Wensen en eventueel weerstand van belanghebbenden voel je feilloos aan. Je overtuigt hen met kennis, geduld, kennis van zaken of eventueel een businesscase van de gewenste veranderingen en van de optimale route naar een succesvolle projectoplevering.

Ook denk je actief mee over vakinhoudelijke ontwikkelingen, zoals aanbestedings- en marktstrategieën, stikstof, PFAS en projectmanagementtechnieken, en draag je bij aan de verdere ontwikkeling van onze organisatie.

Daarbij ben je een mentor voor de collega's die je aanstuurt, zoals projectcontrollers en projectmanagementondersteuners, en een doortastende gesprekspartner voor externe specialisten, zoals aannemers, makelaars en architecten.

In het krachtenspel van belangen en stakeholders zorg jij voor het nodige evenwicht.

Waar ga je werken?

Jij maakt deel uit van het Team Projectmanagement binnen de Dienst Facility Management. Vanuit Rotterdam realiseren we met ongeveer 65 collega's complexe huisvestingsprojecten voor politie-eenheden die zijn verdeeld in teams en districten door het hele land.

Afhankelijk van je woonplaats en projectenportefeuille zal je onderdeel uit gaan maken van Team Amsterdam, Rotterdam, Zwolle of Eindhoven.

Gezien de geografische spreiding van de projecten en het team wordt er van je verwacht dat je regelmatig op locatie bent voor diverse overleggen.

Wie ben jij?

Je weet hoe de besluitvorming binnen de politieorganisatie is geregeld en wie je in welke fase van een project moet informeren of betrekken.

Met een goed gevoel voor verhoudingen stuur je jouw projecten naar een optimaal resultaat. Daarbij heb je een scherp oog voor detail en voor de vraag achter een vraag.

Je bent een inspirerend projectleider die ook anderen motiveert een tandje bij te zetten. Zijn situaties complex en hectisch?

Dan bewaar jij de rust om alle variabelen stabiel te krijgen. Je kan daarnaast ook inschatten wanneer je om hulp moet vragen.

Verder heb je :

  • hbo-diploma en een opleiding in de richting van bijvoorbeeld technische bedrijfskunde, bouwkunde of civiele techniek;
  • de certificering Prince2 Foundation, of een gelijkwaardige projectmanagementopleiding;
  • minimaal 2 jaar ervaring in bouwprojectmanagement;
  • Minimaal 2 jaar ervaring met het aansturen en realiseren van (deel)projecten en kleine huisvestingsopdrachten binnen of buiten de politie;
  • kennis van ontwikkelingen op het gebied van vastgoed en relevante wet- en regelgeving.
  • Wat wij bieden

    De formele standplaats is Rotterdam (3 fte) of Zwolle (1fte), maar vanuit je functie werk je met grote regelmaat aan projecten op uiteenlopende locaties in het land.

    Dat vraagt van jou een flexibele instelling en de bereidheid om te reizen. Het betreft een functie voor 36 uur week. We zijn op zoek naar een versterking van elk 1 fte voor het team Rotterdam, Amsterdam, Eindhoven en Zwolle.

    Omdat goede mensen belangrijk zijn binnen de politie investeren we in jouw toekomst. We bieden uitgebreide ontwikkelingsmogelijkheden en een vaste aanstelling, waarbij een proeftijd van 1 jaar van toepassing is.

    Verder kun je het volgende van ons verwachten :

  • een bruto maandsalaris van minimaal € 2.866,- en maximaal € 4.624,- (schaal 10 Bbp) op basis van een 36-urige werkweek;
  • 8% vakantie- en 8,33% eindejaarsuitkering;
  • goede pensioenregeling en betaald ouderschapsverlof (meer info over verlof, regelingen en mogelijkheden).
  • De formele functie binnen het functiegebouw van de politie is bedrijfsvoeringspecialist B, werkterrein facilitair.

    deze vacature melden
    checkmark

    Thank you for reporting this job!

    Your feedback will help us improve the quality of our services.

    Solliciteren
    Mijn E-mail
    Door op "Doorgaan" te klikken, betekent dit dat je neuvoo toestemming geeft om je gegevens te verwerken en je e-mails met vacatures te sturen, zoals beschreven in neuvoo's -Privacybeleid . Je kunt je toestemming altijd intrekken
    Doorgaan
    Aanvraagformulier