Customer Journey Expert - Procescommunicatie - Customer Information Management
ING
Noord Holland
1 dag geleden

ING zoekt een Customer Journey Expert met een passie voor Procescommunicatie

Over ING

ING loopt voorop in de markt en werkt volledig via het Agile gedachtengoed. In zelfsturende multidisciplinaire teams (squads) werken we samen aan een omnichannel bank : digitaal én persoonlijk, om onze klanten in staat te stellen hun eigen ideeën voor een betere toekomst te realiseren.

In onze cultuur staat de Orange Code voorop : Je pakt het op en maakt het waar, helpt anderen succesvol te zijn en je loopt altijd een stap voor.

Wil je uitgebreide informatie over onze werkwijze kijken dan dit filmpje :

Dit ga je doen

Als Customer Journey Expert Procescommunicatie ga jij je bezighouden met het verbeteren van de procescommunicatie richting onze klanten.

Je hebt een duidelijke passie voor het optimaliseren en digitaliseren onze dienstverlening. Jij krijgt energie van het werken aan concrete en tastbare resultaten voor klanten in een complexe en continu veranderende omgeving.

Je kunt goed prioriteren en beschikt over een grote realisatiekracht. Met jou kunnen wij onze dienstverlening voor onze klanten voortdurend verbeteren en hen zorgeloos kunnen laten bankieren.

Ons doel : empowering people to stay a step ahead in life and in business.

Jouw werkomgeving

Je werkt binnen de cross-border Tribe Customer Information Management (CIM). Deze Tribe is eigenaar en heeft de verantwoordelijkheid voor alle klantdata en bijbehorende processen binnen ING Domestic Bank NL en België.

Jouw rol

In jouw functie werk je aan de communicatiestromen die wij vanuit het beleid versturen aan onze klanten. Bijvoorbeeld over het verschaffen van aanvullende gegevens wegens nieuwe wet-

en regelgeving. Aan jou de taak om de inhoud van deze communicatie te laten voldoen aan het ING beleid. Daarnaast moet het ook begrijpelijk zijn voor de klant.

Deze communicatiestromen hebben directe impact op diverse stakeholders binnen andere Tribes maar ook de kantoren organisatie, de klantenservice en uiteraard de klant zelf.

Stakeholdermanagement is hierdoor een groot onderdeel van de functie.

Je bent voortdurend bezig met het ontwikkelen van de customer journey. Je initieert verbetering op het gebied van digitalisatie en proces-

en kanaaloptimalisatie. Van de informatie op ING.nl tot de folders op kantoor en de Actionable Insight in de ING app. Van het afstemmen met de risicopartijen over de inhoud van de communicatie tot de opleiding van de kanaalmedewerkers : jij bent samen met jouw squad end 2 end verantwoordelijk.

Jij onderzoekt nieuwe technieken en mogelijkheden om de klantcommunicatie zo efficient mogelijk te laten verlopen. Je bedenkt herbruikbare oplossingen die door squads binnen en de tribe gebruikt kunnen worden.

Je herkent procesverbeteringen en vertaald deze door naar concrete acties.

Wie ben jij?

  • Je werkt graag en constructief samen in een multidisciplinair team en je zet dagelijks alles-op-alles om met je squad members een gezamenlijke missie succesvol te realiseren;
  • Je weet je als geen ander te verplaatsen in de klantbeleving en behoefte;
  • Je hebt affiniteit met IT;
  • Je bent data gedreven;
  • Je bent communicatief en organisatorisch sterk;
  • Je initieert verbeteringen binnen en buiten jouw aandachtsgebied;
  • Je weet stakeholders te managen, stevig en bent organisatiesensitief;
  • Je bent nieuwsgierig en hebt de ambitie om jezelf doorlopend te blijven ontwikkelen;
  • Je hebt een afgeronde WO opleiding;
  • Je hebt ca. 4 jaar relevante werkervaring;
  • Ervaring met KYC is een pré
  • Je bent een cultuurdrager van de 'nieuwe' cultuur (Orange Code). Binnen de tribe Customer Information Management is het extra belangrijk dat je anderen helpt succesvol te zijn, aangezien wij nauw samenwerken met andere tribes;
  • Wat bieden we jou?

  • Een uitdagende full-time functie 36 uur bij de tribe Customer Information Management
  • Volop ruimte voor persoonlijke ontwikkeling en doorgroeimogelijkheden
  • Binnen ING realiseren we ons dat we voor kwalitatieve groei steeds moeten zorgen dat we de beste mensen op de juiste plek hebben.
  • Daarom investeren we graag in jouw persoonlijke ontwikkeling en doorgroeimogelijkheden. Maar we verwachten ook dat je hierin zelf initiatief neemt en zorgt dat je op de hoogte bent van actuele ontwikkelingen binnen je vakgebied.

  • Een interessant arbeidsvoorwaardenpakket
  • In deze full-time functie (36 uur) heb je niet alleen recht op een uitstekend basissalaris maar heb je ook een 13e maand en een dienstverband met uitzicht op een vaste aanstelling
  • De sollicitatieprocedure
  • Meer weten of solliciteren? Wij maken graag kennis met je!

    Heb je nog vragen over deze functie of over werken bij ING? Neem dan contact op met

    Is deze functie jou op het lijf geschreven? Durf jij de uitdaging aan?

    Solliciteer dan direct via onderstaande sollicitatiebutton met jouw CV en motivatiebrief. Het vervolg van het selectietraject bestaat uit 2 sollicitatiegesprekken, waarin we zowel kennis & vaardigheden als gedrag & competenties uitvragen.

    Solliciteren
    Bij de favorieten invoegen
    Verwijder van favorieten
    Solliciteren
    Mijn E-mail
    Door op "Doorgaan" te klikken, geef ik neuvoo toestemming om mijn gegevens te verwerken en mij e-mailwaarschuwingen te sturen, zoals beschreven in neuvoo's Privacybeleid . Ik kan mijn toestemming intrekken of me op elk moment afmelden.
    voortzetten
    Aanvraagformulier