Vendor Analist
Maxeda DIY Group
Amsterdam, NL
1 dag geleden

Per direct zijn wij op zoek naar een Vendor Analist ter uitbreiding van het team. Als Vendor Analist bied je ondersteuning aan de vendor managers en product managers als het gaat om het analyseren van commerciële leveranciers.

Je identificeert kansen, ontwikkelt en ondersteunt de uitvoering van gekozen actieplannen.

Wat ga je doen?

  • Als analist ben je verantwoordelijk voor het analyseren van belangrijke commerciële leveranciers en zet je deze informatie om in 'best in class nego packs';
  • Je zorgt voor een nauwe en prettige samenwerking met de vendor managers binnen het vendor management team;
  • Je ondersteunt productmanagers om onze leveranciers op een gecoördineerde manier te benaderen, zodat we allemaal op een eenduidige manier werken;
  • Je bewaakt de prestaties en bijbehorende processen van o.a. service levels, kwaliteitsnaleving, financiële gegevens, gegevensverstrekking en claimbeheer van onze belangrijkste leveranciers en signaleert eventuele opkomende problemen vroegtijdig, ondersteund door geselecteerde analyses;
  • Onderhoudt de contractdatabase, stimuleert optimalisatie en consistentie en zorgt voor de (terug) koppeling met Finance waar nodig;
  • Ontwikkelt en onderhoudt overzichten van alle leverancierscontracten (inclusief secundaire voorwaarden) en zorgt voor maandelijkse dashboards door het ontwikkelen van leveranciersscorekaarten;
  • Je bewaakt en controleert inkoopwaardes, marges en algehele prestaties voor de beste leveranciersprestaties;
  • Je gaat werken in een team met 6 collega's waar je rapporteert aan de Director Vendor Management.
  • Wie ben jij?

  • Je hebt minimaal een afgeronde hbo-opleiding gecombineerd met een gedegen trackrecord in data-analyse van minimaal 2 jaar;
  • Ervaring heb je bij voorkeur opgedaan binnen Retail, FMCG of in een productieomgeving;
  • Je beschikt dus over minimaal 2 jaar relevante werkervaring;
  • Je bent sterk in analyses en beschikt over de nodige commerciële en communicatieve vaardigheden om grote en belangrijke leveranciers en je interne stakeholders en klanten uit te dagen of te ondersteunen;
  • Je hebt ervaring met verschillende IT-systemen en in ieder geval uitstekende kennis van Excel en PowerPoint, think-cell en SAP;
  • Je spreekt en schrijft vloeiend Engels en Nederlands, kennis van de Franse taal is een pré;
  • Je hanteert een open, eerlijke en positieve manier van werken in je dagelijkse werkzaamheden;
  • Je bent resultaatgericht, georganiseerd, veerkrachtig en flexibel.
  • Wat bieden wij jou?

  • Een uitdagende functie voor 38 uur in de week;
  • Een informele en internationale organisatie, waarbij je de kans krijgt om echt het verschil te maken en je veranderingen teweeg kunt brengen;
  • Ruimte voor persoonlijke ontwikkeling, coaching en doorgroeimogelijkheden binnen de organisatie;
  • Werken in een enthousiast team met passie voor Retail;
  • Vrijheid om je werk zelf vorm en invulling te geven;
  • Een marktconform salaris;
  • Hoewel je het grootste deel van de tijd in Amsterdam werkt, is af en toe de bereidheid om naar ons Belgische hoofdkantoor in Brussel te reizen een must;
  • In verband met Corona werk je vooralsnog voornamelijk thuis, als het noodzakelijk is dan is er de ruimte om op ons hoofdkantoor in Amsterdam-Zuidoost te werken.
  • Uiteraard voldoet ons kantoor aan de richtlijnen van het RIVM.

    deze vacature melden
    checkmark

    Thank you for reporting this job!

    Your feedback will help us improve the quality of our services.

    Solliciteren
    Mijn E-mail
    Door op "Doorgaan" te klikken, betekent dit dat je neuvoo toestemming geeft om je gegevens te verwerken en je e-mails met vacatures te sturen, zoals beschreven in neuvoo's -Privacybeleid . Je kunt je toestemming altijd intrekken
    Doorgaan
    Aanvraagformulier