Senior functioneel beheerder (plansysteem)
Politie
Eindhoven, NL
14 dagen geleden

Ben jij kwaliteits- en klantgericht, heb je ervaring als functioneel beheerder en met het aansturen van medewerkers? Team Functioneel Beheer Zuid Nederland van het Politiedienstencentrum (PDC) zoekt een meewerkend voorman die een bijdrage wil leveren aan een effectieve en efficiënte werking van informatievoorzieningen.

Wat ga je doen?

Als senior functioneel beheerder ben je meewerkend voorman binnen een Team Functioneel Beheer en stem je de werkzaamheden binnen een subteam af.

Samen met je collega’s zorg je voor een effectieve en efficiënte werking van informatievoorzieningen. Je beheert en implementeert de geautomatiseerde informatiesystemen ter ondersteuning en optimalisatie van de werkprocessen binnen de politiesystemen.

Daarnaast adviseer je gebruikers over de toepassingsmogelijkheden van de onder jouw beheer staande informatiesystemen en vertaal je de behoefte richting de techniek.

Je signaleert specifieke wensen van gebruikers en knelpunten in de werking van programmatuur en applicaties. Daarnaast evalueer je de werking van toegewezen informatievoorzieningen, waaronder het analyseren van vermoedelijke fouten en het realiseren van verbeteringen in de werking van de programmatuur.

Je begeleidt en neemt deel aan functionele (acceptatie)tests. Ook stimuleer en bewaak je de integriteit en betrouwbaarheid van gegevensverzamelingen, onder meer door het periodiek controleren en schonen van bestanden en het treffen van maatregelen voor een tijdige invoer van gegevens en zorg je voor de beschikbaarheid van gegevens.

Verder bestaan je werkzaamheden uit :

  • afhandeling van incidenten en standaardverzoeken en het beheer van gebruikersdocumentatie;
  • de inrichting van het functioneel beheer op de toegewezen systemen, de uitvoering van het beheer daarop en de implementatie van richtlijnen voor geautomatiseerde informatievoorzieningen, systemen en werkprocessen;
  • het opstellen en uitvoeren van het onderhoudsplan voor informatievoorzieningen en bijbehorende werkprocedures en -instructies;
  • de beveiliging van informatievoorzieningen, het opstellen en bewaken van voorschriften en het verstrekken van autorisaties binnen de informatievoorzieningen.
  • Als de omstandigheden daarom vragen verricht je diensten buiten kantoortijden.

    Waar ga je werken?

    De Afdeling Functioneel Beheer verbindt op operationeel niveau de uitvoering van de politie- en bedrijfsvoeringsprocessen en de benodigde ondersteuning met informatievoorziening (IV).

    Samen met 400 andere functioneel beheerders vorm jij één van de grootste functioneel beheer-organisaties van het land. De afdeling bestaat uit vier beheerteams, die het dagelijks functioneren van de IV waarborgen, gebruikers begeleiden en zorgen voor een optimalisatie van de beschikbare functionaliteit.

    In zo'n grote en dynamische functioneel beheer-organisatie ontstaan voortdurend nieuwe vacatures (verticaal en horizontaal) of schuiven mensen door naar het beheer van andere applicaties.

    Kortom, bij de politie kun je je blijven ontwikkelen. Ook investeren we in opleidingen en cursussen, zodat onze medewerkers constant up-to-date blijven.

    Wie ben jij?

    Samenwerken is jou op het lijf geschreven en je hebt ervaring in het operationeel coördineren en coachen van (een groep) medewerkers.

    Je beschikt over organisatievermogen, kunt projectmatig werken en bent goed in mondeling presenteren. Daarnaast ben je kwaliteits-

    en klantgericht en heb je een goed analytisch vermogen. Ook heb je inzicht in ICT-diensten, -infrastructuur, -applicaties en -bedrijfsprocessen.

    Verder vragen wij :

  • een mbo 4-diploma*;
  • enkele jaren werkervaring als (senior) functioneel beheerder;
  • bij voorkeur een afgeronde leergang functioneel beheer;
  • certificering op het vakgebied functioneel beheer, waaronder BISL;
  • bij voorkeur kennis van politiesystemen.
  • Wat wij bieden

    De standplaats is Eindhoven. Je verricht daarnaast 1 x per week je werkzaamheden vanuit PDC Rotterdam of vanuit Utrecht / Odijk.

    Er is ruimte voor 2 fte. Het betreft een functie voor 36 uur per week.

    Omdat goede mensen belangrijk zijn binnen de politie investeren we in jouw toekomst. We bieden uitgebreide ontwikkelingsmogelijkheden en een vaste aanstelling, waarbij een proeftijd van 1 jaar van toepassing is.

    Verder kun je het volgende van ons verwachten :

  • een bruto maandsalaris van minimaal € 2.446,- en maximaal € 4.051,- (schaal 9 Bbp) op basis van een 36-urige werkweek;
  • 8% vakantie- en 8,33% eindejaarsuitkering;
  • goede pensioenregeling en betaald ouderschapsverlof (meer info over verlof, regelingen en mogelijkheden).
  • De formele functie binnen het functiegebouw van de politie is gespecialiseerd medewerker C, werkterrein informatie- en communicatietechnologie, gewaardeerd in schaal 9 Bbp.

    Interesse?

    Bel of mail met Mara Savelkoul, coördinator (06 - 22 81 71 06, mara.savelkoul politie.nl) als je meer informatie over de functie wilt hebben.

    Voor informatie over de sollicitatieprocedure bel je met het Frontoffice Recruitment & Selectie op 088 - 66 22 300.

    Solliciteer uiterlijk 21 januari 2019 via de sollicitatiebutton.

    Wat verder belangrijk is

  • Een veiligheidsonderzoek maakt deel uit van de selectieprocedure.
  • De politie zet in op vernieuwing en cultuurverschillen binnen teams. Divers samengestelde teams presteren beter. Daarom werken we hard aan een open en veilige cultuur waarin divers talent tot bloei komt.
  • Solliciteren
    Bij de favorieten invoegen
    Verwijder van favorieten
    Solliciteren
    Mijn E-mail
    Door op "Doorgaan" te klikken, geef ik neuvoo toestemming om mijn gegevens te verwerken en mij e-mailwaarschuwingen te sturen, zoals beschreven in neuvoo's Privacybeleid . Ik kan mijn toestemming intrekken of me op elk moment afmelden.
    voortzetten
    Aanvraagformulier