Adviseur Gezondheid en Informele Zorg (32-36 uur) Aandachtsgebied Maat
Hoeksche Waard
Maasdam
6 dagen geleden

De nieuwe gemeente Hoeksche Waard bestaat sinds 1 januari 2019 en biedt volop kansen aan enthousiaste en betrokken professionals.

De Hoeksche Waard is een unieke streek met 88.000 inwoners aan de rand van de Randstad, waar de vergezichten altijd dichtbij zijn. . Beschrijving

Altijd al willen werken in een unieke streek waarbij jij het verschil kan maken voor 88.000 inwoners? Dan is gemeente Hoeksche Waard op zoek naar jou! Bij ons krijg jij alle ruimte om mee te werken aan een vernieuwende gemeentelijke organisatie.

Daarnaast bieden wij volop kansen voor een persoonlijke en professionele ontwikkeling. Durf jij vanuit verschillende richtingen te kijken en wil je met jouw vakmanschap persoonlijke impact hebben op de ontwikkeling van de Hoeksche Waard?

Kom dan werken bij gemeente Hoeksche Waard, een werkgever waar je trots op mag zijn!

Werkomgeving

In de Hoeksche Waard telt iedereen en kijken we naar elkaar om. Wij geloven in gelijkwaardigheid en denken in mogelijkheden.

Daarom werken we samen aan een inclusieve samenleving, waaraan iedereen meedoet en waarde heeft. De gemeente werkt actiegericht en wil een stevige opdrachtgever zijn die in samenwerking met maatschappelijke partners het verschil maakt.

We willen impact maken door meer in te zetten op het versterken van een sociaal en verbonden Hoeksche Waard om hogere kosten voor ondersteuning, zorg of handhaving te voorkomen.

Je bent onderdeel van het team Gezondheid & Informele Zorg dat bestaat uit 15 collega’s. In het team ligt de nadruk op het faciliteren en stimuleren van preventieve interventies en voorzieningen.

Samen met de inwoners en maatschappelijke partners organiseren we passende ondersteuning waar dat nodig is. Het team houdt zich specifiek bezig met de advisering op het gebied van Maatschappelijke Ondersteuning, Maatschappelijke Zorg en Volksgezondheid.

Belangrijk is de samenwerking met andere teams, maatschappelijke partners, zorgaanbieders en andere partijen. Als adviseur ben je dagelijks bezig met ontwikkelingen.

Deze ontwikkelingen kunnen voortkomen uit wetgeving en het hoofdlijnenakkoord van het gemeentebestuur, maar het kunnen ook wensen van inwoners en samenwerkingspartners zijn.

Het accent in deze functie ligt op Maatschappelijke Ondersteuning.

Inhoud functie

  • Je adviseert de wethouder(s) van het sociaal domein over vraagstukken op het gebied van preventie en maatschappelijke ondersteuning en stelt hiervoor adviezen en voorstellen op;
  • Je bent het aanspreekpunt en de accounthouder voor initiatieven op het gebied van preventie en maatschappelijke ondersteuning, zoals bijvoorbeeld de woon(zorg)voorziening Stougjeshof en het burgerinitiatief E-Wheels;
  • Je gaat aan de slag met de doorontwikkeling van het innovatieprogramma Veranderen doen we Samen ;
  • Binnen de organisatie ben jij het aanspreekpunt voor nieuwe (ruimtelijke) initiatieven op het gebied van zorg. Je bent betrokken bij diverse overleggen op het snijvlak van fysiek en sociaal domein zoals het gebiedsregieteam en het programma Thuis in de Kern.
  • Ook sluit je aan bij de intake- en omgevingstafel waar jij adviseert over de wenselijkheid van zorginitiatieven;
  • Je bent accounthouder voor verschillende zorg- en welzijnsorganisaties.
  • Eisen voor de functie

  • Afgeronde hbo / wo opleiding;
  • Je bent bekend met Wmo en Maatschappelijke Zorg;
  • Je hebt 2 jaar ervaring in een vergelijkbare rol bij een gemeente en het werken met subsidies / inkoop;
  • Qua persoonlijkheid pas je het beste in deze rol als je communicatief vaardig bent en partijen weet te binden. Je snapt en accepteert de beperkingen van soms complexe regelgeving en laat je daar niet door ontmoedigen.
  • Je kunt goed schakelen van de grote lijnen naar concrete initiatieven en omgekeerd. Je bent enthousiast, hebt lef en bent een volwaardig gesprekspartner.

    Overige informatie

    Naast een uitdagende baan met veel ontwikkelmogelijkheden, bieden wij jou ook een vernieuwende organisatie die constant in ontwikkeling is.

    Gemeente Hoeksche Waard hanteert drie kernwaarden : persoonlijk, vakmanschap en durf. Deze kernwaarden zeggen iets over het karakter en de ambities van gemeente Hoeksche Waard.

    Ook in onzekere tijden durven wij met jouw persoonlijke situatie mee te denken om jouw vakmanschap het beste tot zijn recht te laten komen.

    Daarnaast bieden wij jou :

  • Een functie voor 32-36 uur per week met uitzicht op een vast dienstverband na 1 jaar;
  • Een salaris dat minimaal € 2973,- en maximaal € 4494,- (schaal 10) bruto per maand bedraagt bij een 36-urige werkweek;
  • Een informele sfeer met sociale en gedreven collega’s die samenwerken belangrijk vinden;
  • Goede thuiswerkfaciliteiten en werk-privé balans;
  • Goede secundaire arbeidsvoorwaarden, zoals een goed geregeld pensioen bij het ABP, reiskostenvergoeding, flexibel werken en een Individueel Keuzebudget (IKB).
  • Je kunt dit budget uit laten betalen, gebruiken om extra verlof te kopen of natuurlijk inzetten voor een opleiding voor jouw persoonlijke ontwikkeling.

    De HR21 normfunctie is medewerker ontwikkeling III. Deze titel wordt gebruikt in formele documenten zoals de arbeidsovereenkomst bij indiensttreding.

    deze vacature melden
    checkmark

    Thank you for reporting this job!

    Your feedback will help us improve the quality of our services.

    Solliciteren
    Mijn E-mail
    Door op "Doorgaan" te klikken, betekent dit dat je neuvoo toestemming geeft om je gegevens te verwerken en je e-mails met vacatures te sturen, zoals beschreven in neuvoo's -Privacybeleid . Je kunt je toestemming altijd intrekken
    Doorgaan
    Aanvraagformulier