Projectleider aanbesteding OV
Provincie Fryslân
Leeuwarden
6 dagen geleden

Als projectleider aanbesteding OV is je doel het regionaal busvervoer in Fryslân te gunnen in 2023 met als resultaat een concessieverlening met een vervoerder die het busvervoer vanaf december 2024 gaat verzorgen in Fryslân.

In december 2024 lopen de concessies voor het regionaal busvervoer af (noodconcessie). Vanaf december 2021 moeten de voorbereidingen worden gestart van de aanbesteding van de nieuwe concessie busvervoer 2024-2034.

Zoals vele sectoren heeft ook de OV sector zware gevolgen ondervonden van corona. Ten gevolge daarvan maakt de sector een transitie door.

Er zal een (nieuwe) Nota van Uitgangspunten moeten worden opgesteld, waarna het Programma van Eisen moet worden geformuleerd, gevolgd door het in de markt zetten van het bestek, na goedkeuring door GS en in lijn met besluitvorming door PS.

Belangrijke onderdelen als verduurzaming, de ingezette transitie in relatie tot het voorzieningenniveau, de bereikbaarheid platteland moeten hieraan voorafgaand worden besproken met in- en externen om vervolgens uit te monden in een advies aan GS en PS.

Risico’s zijn verbonden aan de termijn, die krap is, of er voldoende marktwerking is na corona en een aantal juridische aspecten, waarbij we afhankelijk zijn van externe partijen.

Als projectleider houdt jij je bezig met :

  • Dagelijks aansturing van het project;
  • Schrijven van diverse (bestuurlijke) stukken;
  • Overleg en advisering gedeputeerde;
  • Presentaties voor PS-leden.
  • Het projectteam bestaat o.a. uit een inkoopadviseur en die adviseert en begeleid het e.e.a., maar de projectleider is eindverantwoordelijk.

    Verder is er het team is een tal van expertise aanwezig zoals een mobiliteit-strateeg, een vervoersdeskundige, een concessie-deskundige en een externe jurist.

    Daarnaast wordt je ondersteund door een projectsecretaris. Als team staan zij voor deze opdracht.

    Functie-eisen

  • Ervaring met projecten met meerdere belanghebbende partijen;
  • Slagvaardig, creatief en initiatiefrijk;
  • Stakeholdermanagement;
  • Ervaring met aanbestedingstrajecten;
  • Uitstekende communicatieve vaardigheden;
  • Bestuurlijk sensitief;
  • Zelfstandig én in teamverband kunnen werken;
  • Kennis van de Friese taal (verstaan) is een pré;
  • Ervaring met OV;
  • Stressbestendig en flexibel.
  • Arbeidsvoorwaarden

    Deze opdracht kan zowel op basis van een contract bij Yacht worden ingevuld als op ZZP basis.

    Deadline reageren : vrijdag 7 januari om 12 uur

    Gesprekken : in de week van 10 januari met Fedde Moedt (PL) en Albert Stuulen (Opgavenmanager Infrastructuur)

    deze vacature melden
    checkmark

    Thank you for reporting this job!

    Your feedback will help us improve the quality of our services.

    Solliciteren
    Mijn E-mail
    Door op "Doorgaan" te klikken, betekent dit dat je neuvoo toestemming geeft om je gegevens te verwerken en je e-mails met vacatures te sturen, zoals beschreven in neuvoo's -Privacybeleid . Je kunt je toestemming altijd intrekken
    Doorgaan
    Aanvraagformulier