Data Analist Klantenservice
wehkamp
Zwolle, Overijssel, Netherlands
6 dagen geleden
Job Description

Ons eerstelijns klant contact wordt uitgevoerd door een externe partij: Teleperformance. Om dit proces vanuit Wehkamp inhoud te geven en aan te kunnen sturen, zijn inzichten nodig ten aanzien van de ervaring die onze klanten hebben met Care (contact center, chat etc). en selfservice functies. Op basis hiervan is targetsetting mogelijk en kunnen we een continue verbeteringscyclus op te zetten om onze Care Experience Principles te realiseren.

De Care Experience Principles zijn: tijdig, simpel, persoonlijk, lerend, betrokken en bovenal efficiënt. 

Het feit dat de klant contact opneemt met ons contact center is het gevolg van onvolkomenheden in ons assortiment of de service die we leveren. Jouw primaire verantwoordelijkheid is het verzorgen van gedetailleerde rapportages. De belangrijkste doelstelling is het zo effectief en efficiënt managen van het Teleperformance contract. Gezien de grootte en complexiteit van het contract is het essentieel om hiervoor een “dedicated” analist te hebben voor de analyse van de data met betrekking tot het customer contact center.

Het is essentieel inzichten te verwerven uit de enorme hoeveelheid beschikbare data. Hiervoor worden zo nodig de nieuwste analysetechnieken toe gepast. Waarde wordt gecreëerd door de data gedreven inzichten helder en concreet te vertalen naar stakeholders in customer contact en zo nodig verder binnen Wehkamp om veranderingen en verbeteringen te kunnen realiseren.

Jouw inzichten en adviezen dragen bij aan het succesvol managen van de customer contactfunctie en met name specifiek de contact center partner.

Je verantwoordelijkheden

  • het inzichtelijk maken van de contact center performance en klantencontact specifiek op basis van de gedefinieerde NPS en KPI doelstellingen;
  • je bent verantwoordelijk voor het ontwerpen, definiëren en implementeren van analysemethoden, gericht op het verbeteren van de care-ervaring voor klanten, bedrijf en team;
  • jij voedt het kwaliteit managementsysteem met data, dit leidt tot “continuous improvement” en de efficiënte afhandeling van klant contacten in ons contact center;
  • nauwe samenwerking met alle care teams om deze te voorzien van inzichten in “customer contact performance” en belemmeringen met betrekking tot klant contact;
  • in de samenwerking met de Quality Officer ervoor zorgen dat de inzichten leiden tot concrete actie met betrekking tot customer contact center efficiëntieverbeteringen, klant contact “average handling time” en de benodigde verbeteringen in assortiment (kwaliteit en contact) en delivery service;
  • genereren van meer feedback, meer tastbare en data-gedreven inzichten om besluitvorming te beïnvloeden en te verbeteren.
  • je werkt in het Wehkamp Customer Operations team en rapporteert aan de Head of Customer Operations;
  • je werkt nauw samen met Teleperformance.

Qualifications

 

  • WO werk- en denkniveau bijvoorbeeld Marketing Intelligence, Econometrie of Wiskunde;
  • sterk ontwikkelde analytische capaciteiten en sterke affiniteit met data;
  • communicatief vaardig en in staat om complexe analyses begrijpelijk te presenteren;
  • kennis van analysetools als Google Analytics, SAS, R, en/of Tableau;
  • kennis van Python;
  • om succesvol te zijn in deze functie werk je graag in teamverband, toon je ambitie en neem je op basis van jouw kennis het voortouw. Hierbij verlies je het praktische en commerciële nut niet uit het oog;
  • ervaring met het definiëren en analyseren van Care statistieken is een must;
  • ervaring in e-commerce gedreven bedrijf / omgeving heeft de voorkeur.


Additional Information

In het sollicitatieproces is transparantie ook heel belangrijk. Je ontvangt na je sollicitatie direct een link naar een persoonlijke statuspagina, waarin je je status van je sollicitatie en alle communicatie terug kan vinden.

Wat gebeurt er na je sollicitatie?

Voor deze vacature ziet het proces er als volgt uit:

1. Sluiten jouw verwachtingen en onze wensen op elkaar aan? Dan nodigen we je uit voor een eerste video-interview

2. Wanneer jij en wij enthousiast zijn plannen we een uitgebreide kennismaking met je in.

3. Zijn we positief? Dan gaan we een trede dieper! Afhankelijk van de uitkomst van de uitgebreide kennismaking plannen we gesprekken en/of een case in. Hiervoor reserveren we een dagdeel. Hierna hebben we een uitgebreid beeld van jou, en heb jij een goed beeld van de functie, verwachtingen en en de cultuur bij wehkamp.

4. Na dit dagdeel hoor je zo snel mogelijk van ons of we je als onze collega zien. In dat geval doen we je een aanbod. Wanneer dat niet zo is, dan krijg je uiteraard goede feedback van ons waar je wat mee kan.

Solliciteren
Bij de favorieten invoegen
Verwijder van favorieten
Solliciteren
Mijn E-mail
Door op "voortzetten" te klikken, gaat u ermee akkoord dat neuvoo uw persoonlijke gegevens verzamelt en verwerkt die u in dit formulier hebt verstrekt, om een ​​neuvoo-account te maken en u te abonneren op onze e-mailwaarschuwingen, in overeenstemming met ons Privacybeleid . U kunt uw toestemming te allen tijde intrekken door te volgen deze stappen .
voortzetten
Aanvraagformulier