Expert informatievoorziening
Belastingdienst
Apeldoorn, NL
16 minuuten geleden

Functie-eisen

  • Je hebt een hbo-diploma, bij voorkeur in de richting informatica of bedrijfskunde.
  • Je hebt op hoofdlijnen kennis van de relevante wet- en regelgeving.
  • Je kunt goed analyseren en je bevindingen vertalen naar een concrete aanpak.
  • Je hebt een netwerk binnen de Belastingdienst of kunt deze snel opbouwen.
  • Je kunt je mondeling en schriftelijk uitstekend uitdrukken.
  • analyseren
  • flexibiliteit
  • overtuigingskracht
  • organisatiesensitiviteit
  • Herken jij jezelf ook hierin?

    Je hebt goede communicatieve vaardigheden en weet hoofd- en bijzaken moeiteloos te onderscheiden. Je bent sociaal, verbindend, nauwkeurig en je hebt een groot aanpassingsvermogen.

    Samenwerken en zelfreflectie zijn voor jou vanzelfsprekend en je wilt jezelf voortdurend blijven ontwikkelen, zowel op persoonlijk vlak als vakinhoudelijk.

    Arbeidsvoorwaarden

    Salarisniveau schaal 11

    Salarisomschrijving In beginsel kan inschaling in de naast lagere salarisschaal plaatsvinden. Bij aanwezigheid van relevante kennis, ervaring of om arbeidsmarktoverwegingen kan inschaling op een hogere positie in de desbetreffende salarisschaal plaatsvinden.

    Ook bestaat de mogelijkheid om in bijzondere gevallen waarin de aanwezige kennis en / of ervaring dit rechtvaardigt, direct in de bij de functie behorende salarisschaal in te schalen.

    Maandsalaris Min €3256 - €5003 (bruto)

    Contractduur -

    Minimum aantal uren per week 32

    Maximum aantal uren per week 36

    Overige arbeidsvoorwaarden

    Naast salaris ontvang je ook een individueel keuzebudget (IKB). Jouw IKB bestaat uit geld (IKB-budget) en tijd (IKB-uren).

    Het IKB geeft je de mogelijkheid om naar eigen keuze een deel van je maandinkomen te laten uitbetalen op de door jou gekozen tijdstippen.

    Én je hebt de mogelijkheid om je maandinkomen deels om te zetten in verlof of andersom. Ook kun je het IKB-budget besteden aan een fiscaal-vriendelijk doel, zoals bijvoorbeeld een fiets, bedrijfsfitness of vakliteratuur.

    De Rijksoverheid hecht sterk aan persoonlijke groei en loopbaanontwikkeling en biedt daarvoor tal van mogelijkheden. Tot de secundaire arbeidsvoorwaarden behoren onder meer studiefaciliteiten, ouderschapsverlof en een vergoeding woon-werkverkeer.

    Wij verwachten van onze werknemers dat ze integer zijn en we vragen aan nieuwe medewerkers een Verklaring Omtrent Gedrag (VOG).

    Als deze niet kan worden overlegd, volgt geen arbeidsovereenkomst of wordt de arbeidsovereenkomst na uiterlijk 3 maanden beëindigd wanneer duidelijk is dat geen VOG overgelegd kan worden.

    Wij bieden je een inwerkprogramma aan en afhankelijk van je opleiding en werkervaring een opleiding en / of training. Gedurende deze periode is het niet mogelijk om in deeltijd te werken.

    Als je deze periode hebt afgerond en bij goed functioneren, krijg je een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd.

    Als je de opleiding niet succesvol afrondt, wordt jouw arbeidsovereenkomst tussentijds beëindigd of niet verlengd. Voor de interne kandidaat geldt dan dat die wordt teruggeplaatst naar zijn oorspronkelijke organisatieonderdeel en wordt belast met werkzaamheden die gelijk of gelijksoortig zijn aan die van de oorspronkelijke functie.

    De organisatie - Belastingdienst

    Bij de Belastingdienst werken 30.000 mensen verspreid over het hele land. We zijn verantwoordelijk voor heffing, inning en controle van belastingen en premies volksverzekeringen.

    Daarnaast sporen we fraude op, verrichten we douanetaken en zorgen we voor de uitbetaling van voorlopige teruggaven en huur-, zorg- en kinderopvangtoeslag.

    In teams werken medewerkers met uiteenlopende achtergronden en opleidingsniveaus aan de dienstverlening voor miljoenen burgers en bedrijven.

    Op dit moment is de Belastingdienst volop in beweging; de rol van data wordt steeds groter en werkzaamheden worden in toenemende mate gedigitaliseerd.

    Maar in welk team of vakgebied je ook werkzaam bent : bij de Belastingdienst heb je direct een verantwoordelijke functie, van waaruit je je in verschillende richtingen verder kunt ontwikkelen om burgers en bedrijven in Nederland nog beter van dienst te kunnen zijn.

    De Belastingdienst is op weg naar de toekomst!

    De afdeling - Directie Centrale Administratieve Processen

    De Directie Centrale Administratieve Processen (CAP) is verantwoordelijk voor een soepele en foutloze ontvangst, verwerking en verzending van (fiscale) gegevens van en aan burgers en bedrijven door het leveren van (fiscale) producten en gegevensdiensten.

    CAP is ook verantwoordelijk voor de betaalfunctie en de sturing van de massale productieprocessen (regiefunctie voor massale verwerking en beheersing).

    En om dit goed in te kunnen vullen, is CAP verantwoordelijk voor de integrale productieplanning en productiebeheersing.

    Bijzonderheden

    Voor interne sollicitanten is deze vacature vijf werkdagen eerder zichtbaar dan voor externe sollicitanten. Na de sluitingsdatum worden alle sollicitanten in één keer beoordeeld, wat betekent dat de interne sollicitant dus niet beschikt over een voorrangspositie, tenzij er sprake is van gelijke geschiktheid.

    We ontvangen je brief en cv graag in een Word- of PDF-bestand. Als je een beroep doet op een voorrangspositie, stuur dan ook een kopie van die kennisgeving mee.

    Onze selectieprocedure voor deze functie ziet er als volgt uit :

  • Allereerst wordt beoordeeld of een voorrangskandidaat binnen de Rijksoverheid in aanmerking komt voor deze functie.
  • Op 18 en 19 maart 2020 vinden de selectiegesprekken plaats.
  • De voorkeur gaat uit naar kandidaten die het meest aansluiten bij het opgestelde profiel. Dit heeft betrekking op zowel de genoemde opleiding(en) als werkervaringseisen.

    Vermeld deze daarom duidelijk in je cv.

    Om bedrijfseconomische redenen worden medewerkers van de Belastingdienst die korter dan drie jaar in hun huidige functie werkzaam zijn of bezig zijn met een startopleiding of inwerktraject niet als eerste in beschouwing genomen.

    De Belastingdienst zet zich in om medewerkers in dienst te nemen die onder de doelgroep van de Wet banenafspraak vallen.

    Val je in deze doelgroep en sta je in het doelgroepenregister? Dan nodigen we ook jou uit om te reageren! Samen met jou kijken we of en hoe je eventueel invulling kunt geven aan deze functie. Meer weten? Klik dan !

    Een (online) voorselectietest en / of een assessment kan deel uit maken van de sollicitatieprocedure (uitgezonderd interne horizontale kandidaten), evenals het maken van een casus, het opvragen van referenties en (online) screening, bijvoorbeeld via databanken, (zoekmachines) en sociale netwerken.

    Wij geven young professionals graag de kans zich te ontwikkelen. Een voordracht door je huidige leidinggevende kan worden opgevraagd na een positief eerste gesprek.

    Jouw sollicitatie wordt alleen in behandeling genomen als je met de sollicitatie-button reageert en je cv en motivatiebrief zijn bijgesloten.

    Na sluitingsdatum is het niet meer mogelijk om je sollicitatie in behandeling te nemen. Houd er rekening mee dat het solliciteren technische problemen met zich mee kan brengen.

    Wacht hiermee dus niet tot het laatste moment.

    Solliciteren
    Mijn E-mail
    Door op "voortzetten" te klikken, betekent dit dat je neuvoo toestemming geeft om je gegevens te verwerken en je e-mails met vacatures te sturen, zoals beschreven in neuvoo's -Privacybeleid . Je kunt je toestemming altijd intrekken
    voortzetten
    Aanvraagformulier