Projectadviseur online communicatie
Maandag
Rotterdam, Nederland
1 dag geleden

Over de functie

Voor een gemeente in de regio Noord-Brabant zijn wij op zoek naar een Projectadviseur online communicatie voor 24-28 uur per week!

Als projectleider online communicatie ben je verantwoordelijk voor de volgende werkzaamheden :

  • Het uitrollen van het integrale social media plan dat recentelijk is gemaakt. Alles in dit plan draait om monitoring, structureel meten en data op basis waarvan je gefundeerde keuzes maakt in doelgroep, kanaal, inhoud en vorm.
  • Je coördineert de social redactie en werkt nauw samen met het team Webcare om zo optimaal mogelijk aan te sluiten bij behoeften in de stad.

    Met trainingen en workshops binnen het team communicatie en op andere relevante afdelingen maak je collega’s deze nieuwe werkwijze eigen en neem je hen mee in de wins die de aanpak kan opleveren.

  • Proactief nieuws ontvangen over thema’s die jou interesseren en op een manier die bij jou past. Uit onderzoek blijkt dat dat is waar de Bredanaar behoefte aan heeft.
  • Je levert een bijdrage aan het project waarin we de mogelijkheden hiertoe verkennen en op korte termijn overgaan tot realiseren.

    Data en de kansen op het gebied van AI spelen een belangrijke rol. Een ambitieus project waarin we op zoek zijn naar de balans tussen praktische realisatie en een innovatieve stip op de horizon.

  • De gemeente heeft een toptakenwebsite op basis van de Drupal voor Gemeenten-distributie (DvG). In aanloop naar een nieuwe aanbesteding willen we de komende periode verkennen wat de gemeente in de toekomst nodig heeft op het gebied van een corporate website.
  • Dat vraagt enerzijds evaluatie van de huidige website, anderzijds kansen / mogelijkheden / ontwikkelingen op het gebied van online communicatie in de toekomst in kaart brengen.

    Functie eisen

    Als projectleider online communicatie beschik jij over de volgende punten :

  • Je bent in het bezit van een HBO-diploma op het gebied van communicatie, journalistiek en / of online media;
  • Je hebt ervaring met de implementatie en het beheer van een website in Drupal en specifiek de Drupal voor Gemeenten-distributie voor gemeentelijke websites;
  • Je hebt ervaring in het coördineren van een social redactie en het contentproces voor sociale media (denk aan het maken van een contentkalender, contentcreatie en analyseren van social stats);
  • Kennis van ervaring met Piwik of Siteimprove, Coosto of Obi4Wan;
  • Je hebt kennis van relevante ontwikkelingen op het gebied van online communicatie en weet die zowel strategisch als praktisch toe passen in de hiervoor genoemde projecten
  • Herken jij jezelf in het bovenstaande profiel en ben je enthousiast geworden na het lezen van deze vacature? Ik kom graag met je in contact via : 06 22 04 23 19 of mailen naar : Leonique.

    Laureij maandag.nl. Daarnaast kan je ook solliciteren via de daarvoor bestemde knop!

    Solliciteren

    Herken jij jezelf in dit profiel? En lijkt werken bij Maandag® je een mooie stap? Solliciteer dan meteen. Wie weet ziet jouw maandag er binnenkort dan net zo tof uit als die van ons.

    Solliciteren
    Bij de favorieten invoegen
    Verwijder van favorieten
    Solliciteren
    Mijn E-mail
    Door op "voortzetten" te klikken, gaat u ermee akkoord dat neuvoo uw persoonlijke gegevens verzamelt en verwerkt die u in dit formulier hebt verstrekt, om een ​​neuvoo-account te maken en u te abonneren op onze e-mailwaarschuwingen, in overeenstemming met ons Privacybeleid . U kunt uw toestemming te allen tijde intrekken door te volgen deze stappen .
    voortzetten
    Aanvraagformulier