We strive to raise our bar continuously and improve our flexible portfolio of sustainable and accessible transportation offering for travellers.
Achieving our targets timely with motivated colleagues and right execution model is as much important for us as being bold in our strategy.
We know our goals will not be met without creative contribution of diverse minds and using benefits of improving technology.
We are looking for colleagues that will walk this journey with us."
Gulyasemin Meijers , Lead Digital Strategy & Execution
Je gaat aan de slag op het domein service en reisinformatie binnen het Resultatencluster Reizigers. In dit Cluster inspireren, informeren en bieden we dienstverlening aan reizigers op een eenduidige en herkenbare wijze tijdens hun hele (digitale) customer journey.
Heb jij affiniteit met de reiziger van NS en specifiek gaat je hart sneller kloppen van goede service en (reis)informatie?
Dan zijn we op zoek naar jou!
Binnen NS is al veel bekend over klantbehoeften en wat reizigers in hun reis (willen) meemaken. Er is een visie op klantbeleving die richting geeft aan de commerciële strategie.
Deze wordt breed gebruikt in de organisatie. Ook werken we aan een vertaalslag naar een integrale service strategie. Dat doen we door middel van Human Centered Design.
Het afgelopen jaar is een standaard sprint methodiek en design toolkit ontwikkeld en getest.
Het is de sterke wens om op korte termijn verder te groeien naar een systemische aanpak van design thinking en data gedreven customer journey management.
Als service designer realiseer je deze ambitie door het begrijpen van de customer journey en deze te visualiseren, maar vooral ook door collega’s hierin mee te nemen.
Denk hierbij aan jouw collega’s binnen het Cluster, maar ook de afdeling Klantenservice en onze collega’s op de stations, perrons en in de trein.
Op de op het hoofdkantoor in Utrecht werken commerciële en IT-professionals samen in multidisciplinaire teams. Onze mindset is Agile en we werken scrum.
We zijn ondernemend, zelf organiserend en willen continu blijven leren, ontwikkelen en verbeteren om zo een wendbare werkomgeving te creëren.
Alleen zo kunnen we nu en in de toekomst voldoen aan de steeds veranderende behoeftes van onze reizigers. Ons motto? You build it, you own it, you love it.
Binnen ComIT vinden jouw werkzaamheden plaats bij Resultatencluster Reizigers. De naam zegt het al, in dit cluster zijn reizigers het fundament.
Hier kennen we onze reizigers en weten we wat hun behoeftes zijn. Op basis daarvan inspireren, verleiden, informeren en servicen we ze op een eenduidige en herkenbare wijze tijdens hun hele (digitale) customer journey.
Actuele thema’s waar o.a. aan gewerkt wordt zijn de naadloze klantreis, reisinformatie en inspiratie, personalisatie, selfservice contactstrategie, digital, customer experience en brand.
Binnen Resultaten Cluster Reizigers wordt je onderdeel van het Ontwerpteam Service. Ons team staat voor de uitdaging een aantal verandertrajecten te starten waarbij we vanuit Human Centered Design, customer journey mapping, pilots en workshops met NS collega's, klantbehoeften doorvertalen naar nieuwe producten en diensten voor NS.
Met name als het gaat over service, gastvrijheid en een goede beleving van klantcontacten via de collega’s buiten, digitaal en klantenservice.
Vanuit dit team zul je contact hebben met collega’s uit de hele organisatie.
Hier bouw je aan de digitale toekomst van NS!
De grootste uitdaging in onze digitale transformatie is het creëren van snelheid. In een groot bedrijf als NS betekent dat iets voor de organisatie.
Binnen ComIT is er ruimte om deze snelheid te creëren. Je werkt samen met collega’s die stuk voor stuk een proactieve en pragmatische instelling hebben en die eigenaarschap durven te tonen.
Kort op de bal en ondernemend. Hier herken jij jezelf in, want :
Om je functie goed te kunnen uitoefenen, neem je mee :
Op NS kun je rekenen
Werken bij NS betekent dat jij hét verschil kunt maken in de wereld van duurzame mobiliteit. Jij helpt mee om Nederland bereikbaar te houden, voor iedereen.
Bij NS krijg je veel vrijheid. We beloven je dat geen dag hetzelfde is. De kernwaarden van NS zijn open en betrouwbaar. Wij gaan voor resultaat en willen vooruit.
En als één van de mooiste werkgevers van Nederland hebben we nog meer te bieden. Voor deze functie onder meer :
Bij NS vinden we diversiteit en inclusie belangrijk, het maakt samenwerken leuker en het resultaat wordt er ook nog beter van.
Wat jouw achtergrond of levensovertuiging is, maakt dan ook niet uit : we zijn vooral benieuwd naar jouw visie op de functie van Service Designer 'Informatie & Service van deur tot deur'.