Assistent Controller
Colubris Cleantech
Winterswijk, NL
44 minuuten geleden

Vacature Assistent Controller

Wij zijn Colubris Cleantech. Een organisatie met meer dan 35 jaar ervaring in milieutechnieken. Wij bieden een compleet assortiment producten en processen aan voor het zuiveren van industrieel afvalwater, scheidingstechnieken voor vaste afvalstromen en diverse bioresource oplossingen.

Technieken die bijdragen aan een duurzame wereld. Wij werken met ca 100 medewerkers aan een circulaire economie. Onze oproep aan de wereld luidt dan ook : ’Let’s close the loop together’.

De organisatie is actief over de gehele wereld, waarbij de hoofdlocatie gevestigd is in Winterswijk. De bedrijfscultuur is no-nonsense.

Eigen initiatief en het nemen van verantwoordelijkheid wordt van iedere medewerker verwacht.

Vanwege uitbreiding binnen onze organisatie, zijn wij op zoek naar een Assistent Controller die periodieke rapportages en financiële (stuur)informatie opstelt, tezamen met de Controller, op basis waarvan (beleids)beslissingen kunnen worden genomen.

Functie inhoud

  • Het voorbereiden van periodieke financiële rapportages en analyses in samenwerking met de controller;
  • Het voorbereiden van de (geconsolideerde) jaarstukken, de (liquiditeits)begroting, afdelingsbudgetten en bewaking hiervan;
  • Het maken van specificaties van balans en winst- en verliesrekeningposten;
  • Het maken van intercompany boekingen en doorbelastingen met behulp van het ERP pakket;
  • Het voorbereiden en analyseren van productiviteitscijfers;
  • Het behandelen van het financiële deel van WBSO- en andere subsidieaanvragen en afrekeningen;
  • Het mede beheren van het debiteurenbestand, waaronder het bewaken van verkoopfacturen en factuurtermijnen;
  • Het beoordelen van en voorbereiden van documenten voor Letters of Credit / bankgaranties;
  • Mede zorgdragen voor het verrekenen, afdragen en terugvragen van (buitenlandse) belastingen;
  • Het mede zorgdragen voor het administratief beheer van de diverse bedrijfsverzekeringen;
  • Het communiceren met klanten over de financiële afwikkeling van projecten (NL, EN, DU).
  • Wat verwachten we van je

  • HBO werk- en denkniveau richting bedrijfseconomie, accountancy of vergelijkbaar;
  • 1-3 jaar ervaring binnen het financiële werkveld;
  • Bekend met het opstellen van rapportages conform geldende wetgeving;
  • Bekend met Letters of Credit en internationale handel;
  • Kennis van financiële applicaties, bij voorkeur Accountview;
  • Enige kennis van integrale ERP systemen, bij voorkeur Trimergo;
  • Beheersing van MS Office applicaties bij voorkeur ook van power BI;
  • Goede beheersing van Nederlands, Engels en Duits in woord en geschrift;
  • Goede communicatieve vaardigheden;
  • Zelfstandig en in teamverband kunnen werken;
  • Accuraat en zorgvuldig kunnen werken en documenteren;
  • Klant- en resultaatgericht, integer, betrokken, proactief.
  • Wat bieden wij?

    Een afwisselende en uitdagende functie met toekomstperspectief. Diverse opleidingsmogelijkheden onder andere via onze eigen Academy.

    Goede primaire en secundaire arbeidsvoorwaarden volgens de CAO Metaal en Techniek.

    deze vacature melden
    checkmark

    Thank you for reporting this job!

    Your feedback will help us improve the quality of our services.

    Solliciteren
    Mijn E-mail
    Door op "Doorgaan" te klikken, betekent dit dat je neuvoo toestemming geeft om je gegevens te verwerken en je e-mails met vacatures te sturen, zoals beschreven in neuvoo's -Privacybeleid . Je kunt je toestemming altijd intrekken
    Doorgaan
    Aanvraagformulier