Opdrachtomschrijving
De organisatie van de gemeente Amstelveen maakt een ontwikkeling door, waardoor de informatievoorziening anders wordt ingericht.
Het doel is volledige digitalisering en verregaande automatisering. De voorbereiding en uitvoering voor deze transitie wordt gedaan door het programma Digitale Transformatie en levert maatschappelijke resultaten op.
Ter versterking van het programmateam is er behoefte aan een senior proces consultant. Het takenpakket bevat onder meer :
Analyse van businesswensen en bedrijfsprocessen.
Beschrijven van het nieuwe proces.
Begeleiden van het ontwikkeltraject.
Ondersteunen van vak-afdelingen.
Creƫren van draagvlak voor het nieuwe proces in de backoffice en bij de uitvoerders.
De opdracht loopt tot 31 december 2022, er is een mogelijkheid tot verlenging met een half jaar. Deze verlenging wordt voor afloop van de opdracht besproken.
Kandidaatomschrijving
De ideale kandidaat is een ervaren senior proces consultant met ruime ervaring op het gebied van digitalisering in een bestuurlijke omgeving met een grote ICT component.
Je hebt een afgeronde WO-opleiding.
Je hebt aantoonbare minimaal 2 werkervaring binnen een 100.000+ gemeente.
Je hebt minimaal 4 jaar werkervaring als procesconsultant met inrichten en verbeteren van processen.
Je hebt sterke communicatieve vaardigheden zowel schriftelijk als mondeling.
Je hebt onder tijdsdruk goed presteren.
Je hebt ervaring met agile werken.
Je hebt een can do mentaliteit waarbij je kijkt naar pragmatische oplossingen.
Je kunt hoofd- en bijzaken goed van elkaar scheiden.
Competenties
Als senior proces consultant beschik je over de volgende competenties :
Klantgericht
Analytisch vermogen
Communicatief vaardig
Omgevingsbewust
Proactief
Resultaatgericht
Overtuigingskracht
Verbinder / teamspeler
Bovenstaande competenties worden tijdens het gesprek beoordeeld door de gemeente.
BYOD
Bij de Gemeente Amstelveen is Bring Your Own Device (BYOD) van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt, zelf een smartphone, inclusief abonnement en een laptop moet meenemen voor zakelijk gebruik.
Interviewplanning
De gesprekken worden gevoerd op donderdag 23 december 2021. De gesprekken worden gevoerd via Teams. De kandidaat dient beschikbaar te zijn voor dit gesprek.
Eisen
Op CV aantoonbaar een afgeronde WO-opleiding.
Op CV aantoonbaar minimaal 2 jaar werkervaring in een 100.000+ gemeentelijke werkomgeving in de afgelopen 3 jaar.
Op CV aantoonbaar minimaal 4 jaar ervaring als procesconsultant met inrichten en verbeteren van processen in de afgelopen 7 jaar.
Op CV aantoonbaar minimaal 4 jaar ervaring met het digitaliseren van processen in een keten aan applicaties in de afgelopen 7 jaar.
Op cv aantoonbaar minimaal 1 jaar werkervaring met agile werken in een gemeentelijke organisatie in de afgelopen 3 jaar.
Kandidaat beschikt over eigen devices (BYOD), zoals omschreven bij de kandidaat omschrijving.