Manager IM&ICT Bedrijfsvoering
Hogeschool Utrecht
Utrecht, Utrecht, NL
4 uur geleden

Als manager Bedrijfsvoering IM&ICT heb je een brugfunctie tussen de ontwikkeling op moderne bedrijfsvoering en IT. Je geeft leiding aan twee teams.

Het team Product team Bedrijfsvoering brengt stakeholders samen op alle processen die je je kunt voorstellen bij een hogeschool die zich bevindt in de top 5 van Nederland.

Het tweede team is Building Block AppDev . Dit team ontwikkelt low-code omgevingen ter ondersteuning van diverse processen, van de myHU app tot het indienen en afhandelen van declaraties .

Jij weet vanuit je ervaring die kansen te pakken waar eigen AppDev het verschil maakt voor de student en medewerker. Naast deze verantwoordelijkheden in de lijn vervul je ook de rol van Chief Product Owner voor het dienstoverstijgende LifeCycle Management thema.

Er staan het komende jaar diverse grote vervangingsoperaties gepland in het HR-, finance en intranetlandschap. In beide rollen praat je regelmatig mee in de IT-board van de HU, waarbij je goed in staat bent innovaties te vertalen naar het bedrijfvoeringsperspectief van de boardleden.

Hogeschool Utrecht heeft namelijk prachtige ambities, waar jij ook een belangrijke rol in speelt. Als Chief Product Owner ben je onderdeel van het CPO-team waarin de run en change van de HU diensten wordt afgestemd.

Jij bent regievoeder op alle diensten life-cycle projecten, dat betekent dat je samen met de business IT-consultant en inkoop de behoeftes en benodigde 'run' projecten inventariseert en daar een begroting voor opstelt en afstemt met de diensten directeuren.

De verantwoordelijkheid voor de uitvoering ligt bij de betreffende projectleider en / of procesmanager. Met de andere CPOs werk je samen om de nieuwe 'way of working' vorm te geven en heb je de inhoudelijke afstemming wat er binnen LCM valt en wat er binnen een strategisch thema wordt opgepakt.

Je maakt de afhankelijkheden duidelijk, communiceert deadlines en bedenkt alternatieve oplossingen. Ook heb je een signaleringsfunctie om de integraliteit te bewaken om ervoor te zorgen dat vanuit student en medewerkersperspectief de oplossingen logisch en duidelijk zijn.

Meer weten over onze visie en ambities, klik de link : https : / / www.hu.nl / visie

Hoe ziet jouw werkdag eruit?

Je begrijpt met zo'n veelzijdige functie is geen dag hetzelfde. Het is 9 uur en tijd voor de dagstart van het managementteam IM&ICT.

Daarna heb je 15 minuten voor de administratie : een aantal facturen controleren, goedkeuren en een betermelding registeren van een medewerker.

Je haalt snel een kop koffie, even wat energie opdoen voor een volle dag met overleggen. De eerste van vandaag is met één van de Mendix developers : ze ontwikkelt zich steeds meer als T-shaped professional en je spreekt met haar over de volgende ontwikkelstap.

Daarna heb je een overleg met een business IT consultant uit team diensten waar juist de inhoud centraal staat. De collega's willen je advies over een project wat moeizaam loopt en praten je bij over de status van twee andere trajecten.

Voor de lunch heb je nog precies genoeg tijd om de middagsessie voor te bereiden. Je hebt een sessie geïnitieerd met drie proceseigenaren, een business-IT consultant en de domeinarchitect.

De HR, Finance en wervingsprocessen raken elkaar. De ambities is dat de procesflow en het systeem zodanig ingericht zijn dat het de student ondersteunt vanuit één loket.

Na deze sessie rond je de dag langzaam aan af door nog wat mails en chatberichten te beantwoorden. Je krijgt een nieuw beleidsstuk dat is vastgesteld en deelt dat met de productowners.

Hiermee zijn zij ook in de positie de afwegingen op hun Backlog te maken die in lijn zijn met onderwijsvisie en beleid .

Als laatste actie van de dag geef je feedback op een stuk dat 2 van je collega’s voor het managementoverleg hebben voorbereid.

Je computer op je thuiswerkplek sluit je af met een laatste blik op je agenda van morgen : dan werk je weer gezellig een dagje tussen de collega’s.

Wat bieden we jou?

Behalve afwisselende werkdagen in een innovatieve werkomgeving? Nou, dat we een stabiele werkgever zijn met prachtige ambities.

Maar er is natuurlijk meer :

  • Wij bieden een arbeidsovereenkomst voor een jaar (D4) met een omvang van 1.0 fte.
  • Het bruto maandsalaris bij een volledig dienstverband is minimaal € 5.401,60 en maximaal € 6.579,22 (schaal 13);
  • Een tegemoetkoming in de eigen bijdrage van de zorgverzekering van € 300,00 bruto per jaar naar rato dienstverband;
  • Daarboven ontvang je volgens de cao-hbo een vakantietoeslag van 8% en een gegarandeerde eindejaarsuitkering van 8,3% ;
  • Wij hebben daarnaast uitstekende studie en ontwikkelingsmogelijkheden . Om je een voorbeeld te geven, maar zeker niet het enige : jaarlijks wordt een ontwikkelfestival georganiseerd met interessante workshops waar jij als HU medewerker gratis aan kunt deelnemen;
  • Bij een fulltime dienstbetrekking bestaat de mogelijkheid tot wel 428 uur verlof per jaar;
  • Verder is er flexibiliteit in werktijden;
  • Uiteraard een smartphone en een laptop ;
  • Een vrijwillige collectieve ziektekostenverzekering en leuke extra’s zoals fietsplan en kortingen bij andere verzekeringen, software en fitness;
  • En tenslotte maar zeker niet onbelangrijk : een belangrijke rol met veel diverse taken binnen een fijn, collegiaal team!
  • Wat bied jij ons?

  • Je hebt een relevante opleiding en / of werkervaring in de ICT;
  • Je hebt minimaal vijf jaar werkervaring als leidinggevende in een ICT-omgeving;
  • Je hebt leiding gegeven aan complexe veranderprocessen en je bent in staat beweging te creëren;
  • Je bent daadkrachtig, resultaatgericht met oog voor de menselijke kant;
  • Je weet het team te inspireren, binden, boeien en te ondersteunen in hun professionele ontwikkeling. Je hebt ervaring met en plezier in het faciliteren van teamontwikkeling en teamleren.
  • Waarom bij ons werken?

    Daarvoor laten we graag een aantal collega’s aan het woord : Ellen Schuurink is de huidige Manager IM&ICT Bedrijfsvoering : Als verantwoordelijke voor de lifecycle kalender schakel ik met ontzettend veel mensen.

    Uit de kalender bleek bijvoorbeeld dat ons medewerkersportaal op SarePoint2013 draait, waarmee deze "end-of-life" is. Samen met collega's van Marketing &Communicatie en Human Resources hebben we de vervangingsstrategie ontwikkeld, waarbij ik de technologie / platform keuze heb voorbereid met de architecten.

    Dit was niet altijd makkelijk omdat we vanuit onze eigen perspectieven naar de toekomst kijken en daarbij ook de 3800 medewerkers als doelgroep in allerlei verschillende rollen moeten meenemen.

    Maar gelukkig zijn we samen tot een nieuwe oplossing gekomen die de HU nu en in de toekomst verder helpt, en dat maakt deze job super leuk.

    Ook omdat dit één van de 20 projecten is die loopt, waardoor je op meerdere gebieden tegelijk mag schaken.

    Of Eelco van Norren. Dit jaar gestart als manager Front Office : Wat het heel fijn maakt om in een organisatie te werken die in transitie is?

    Slagkracht in de manier waarop wij zijn ingericht. Strategie / beleid én de uitvoering zijn in één dienst ondergebracht : namelijk de Dienst Informatiemanagement & ICT.

    Daarnaast levert de professionaliteit van onze dienst met de agile werkwijze echt meerwaarde op voor de student.

    Of één van onze Scrum Masters, Lotje Bosman : Het is fijn werken bij de HU. Ik ervaar veel ruimte om mezelf te zijn. Dat kan door de veilige omgeving, waarbij de diversiteit van de mensen in de afdeling een prettige dynamiek geeft.

    Benieuwd naar nog meer "waarom" ? Neem dan een kijkje op onze pagina, waar meer ICT collega's vertellen over hun werk bij Hogeschool Utrecht :

    Enthousiast?

    Ben je enthousiast maar ook nog wel nieuwsgierig naar de rol van Manager IM&ICT Bedrijfsvoering bij Hogeschool Utrecht? Neem dan zeker contact op met Eric van de Bos, Directeur Dienst IM&ICT via .

    Voor meer informatie over de sollicitatieprocedure kun je mailen naar Alexandra Davoli, alexandra.davoli hu.nl. Wil je direct solliciteren?

    Dat kan uitsluitend online via de sollicitatiebutton tot en met 28 augustus. De eerste gesprekken zullen gevoerd worden op donderdag 1 september en / of vrijdag 2 september.

    Bij voldoende belangstelling sluiten we de vacature eerder.

    Spreken we je snel?

    Wij geloven dat medewerkers het beste tot hun recht komen in een inclusieve werkomgeving waar respect, samenwerking en aandacht voor individuele kwaliteit en (talent)ontwikkelmogelijkheden voorop staan.

    Als inclusieve werkgever nodigen wij daarom nadrukkelijk alle doelgroepen op om te solliciteren. Een referentie, digitale check op diploma en identiteitsbewijs en de aanvraag van een VOG zijn onderdeel van de procedure.

    Acquisitie wordt niet op prijs gesteld

    Reageren is mogelijk tot en met 28 augustus 2022

    deze vacature melden
    checkmark

    Thank you for reporting this job!

    Your feedback will help us improve the quality of our services.

    Solliciteren
    Mijn E-mail
    Door op "Doorgaan" te klikken, betekent dit dat je neuvoo toestemming geeft om je gegevens te verwerken en je e-mails met vacatures te sturen, zoals beschreven in neuvoo's -Privacybeleid . Je kunt je toestemming altijd intrekken
    Doorgaan
    Aanvraagformulier