HBO Afstudeeropdracht: Customer Journey Optimalisatie
DAF Trucks NV
Eindhoven
5 dagen geleden

Job description

In de zoektocht naar een betere klantbeleving en daarmee een hogere kans op transacties is het voor DAF Trucks N.V. interessant om te onderzoeken via welke kanalen klanten bij hen terecht komen en welke journey zij afleggen van oriƫntatie naar daadwerkelijke aankoop van een electrische truck.

Nu de orientatie en overweging ook steeds meer via onlinekanalen plaatsvinden wordt er steeds meer data verzameld en kan als gevolg ook beter worden bepaald welk traject klanten afleggen.

Daarmee wordt het ook mogelijk vast te stellen welke factoren bijdragen aan een betere klantbeleving en welke niet.

Wat voor DAF Trucks N.V. belangrijk is om te weten, is welke kanalen het meeste bijdragen aan de uiteindelijke aankoop van een elektrische truck en waar in de journey verbeteringen kunnen worden aangebracht om de kans op aankoop te verhogen.

  • Concreet gaat het om;
  • Uitwerken en uitvoeren van een onderzoek om de huidige customer journey inzichtelijk te maken, inclusief de verschillende touch points (kanalen).
  • Hierbij dient ook een vergelijking te worden gemaakt met de touch points die concurrenten inzetten.
  • Op basis van de resultaten uit het onderzoek vaststellen waar het verbeterpotentieel ligt
  • Opstellen van een actieplan om de verbeteracties uit te voeren in ieder van de kanalen / touch points
  • deze vacature melden
    checkmark

    Thank you for reporting this job!

    Your feedback will help us improve the quality of our services.

    Solliciteren
    Mijn E-mail
    Door op "Doorgaan" te klikken, betekent dit dat je neuvoo toestemming geeft om je gegevens te verwerken en je e-mails met vacatures te sturen, zoals beschreven in neuvoo's -Privacybeleid . Je kunt je toestemming altijd intrekken
    Doorgaan
    Aanvraagformulier