Database Marketeer
Springer Nature
Houten, Netherlands
2 dagen geleden

Springer Media BV, beter bekend onder de imprint Bohn Stafleu van Loghum, is marktleider in vakinformatie voor professionals en studenten in de gezondheidszorg.

Samen met 150 betrokken medewerkers werken we aan kennisoplossingen voor onder meer artsen, verpleegkundigen, tandartsen, psychologen en managers in de zorg.

Met digitale (leer)oplossingen, online platforms, boeken, tijdschriften en events helpen we onze klanten en dragen op die manier bij aan de verbetering van de kwaliteit van de gezondheidszorg in Nederland.

Kom jij ons Marketing Intelligenceteam versterken?

Ben je enthousiast, analytisch, weet je van aanpakken en ben je helemaal thuis in data driven marketing? Dan hebben wij een leuke baan voor jou.

Voor onze marketingafdeling dat bestaat uit de teams Campagnemarketing en E-commerce, Marketing Intelligence en Customer Care zoeken we per direct een creatieve en enthousiaste :

36 uur)

Hoe ziet jouw uitdaging eruit?

Je werkt in een organisatie waar momenteel grote stappen worden gezet in data driven marketing. Samen met jouw collega Database Marketeer, Marketing, E-Commerce, E-learning en Customer Care zul je hier een belangrijke rol in hebben.

Je adviseert de campagnemarketeers over segmentaties, A / B testen en customer journeys. Je maakt klantsegmentaties, doelgroepanalyses en ontwikkelt selecties voor onder andere e-mailmarketingcampagnes, waarvoor je de flow inricht in het campagne management systeem.

Je adviseert hen over data driven en klantgerichte marketing op basis van alle metrics die je tot je beschikking hebt.

Je zorgt dat collega’s inzicht in klantgedrag en performance van marketingacties hebben om conversie op campagnes te optimaliseren, klantwaarde en engagement te verhogen.

Hiervoor creëer je zelfstandig diverse dashboards.

Met jouw analyses geef je de marketeers inzicht in patronen van gebruiksgedrag, de customer journey, churn en loyalty. Hiervoor combineer je klantgegevens met de online data die worden verzameld op diverse platforms en zet deze om in praktisch uitvoerbare adviezen.

Ook heb je een rol in projecten die zich richten op het verbeteren van de datakwaliteit en betrouwbaarheid door data te schonen, te koppelen en te verrijken en bedrijfsprocessen te verbeteren.

Je hebt onder andere de volgende tools tot jouw beschikking : Ternair (marketing automation, dataconnectiviteit, websitepersonalisatie, leadgeneratie, 360 graden klantbeeld), Power BI, Google Analytics, Usabilla, SurveyMonkey, KCM en Coosto.

Wat vragen wij van jou?

  • een WO werk- en denkniveau;
  • kennis van en ervaring met SQL en je hebt met een campagne management systeem gewerkt;
  • bij voorkeur ervaring met Power BI of een vergelijkbaar dashboarding / data visualisatietool;
  • minimaal 3 jaar werkervaring als databasemarketeer of analist;
  • ervaring met het opzetten van marketingcampagnes en A / B testen;
  • ervaring met analyseresultaten omzetten naar inzichtelijke rapportages, dashboards, presentaties en adviseren van collega’s op het gebied van marketing (intelligence), customer value en customer experience;
  • het spreekt voor zich dat je analytisch sterk bent, daarnaast ben je creatief, enthousiast en heb je een proactieve houding.
  • Wat bieden wij jou?

  • Een marktconform salaris en ruime pensioenregeling.
  • 36-urige werkweek met flexibele werktijden en mogelijkheden tot thuiswerken.
  • Goede opleidingsmogelijkheden in een informele bedrijfscultuur met veel ruimte voor eigen initiatief.
  • Interesse? Solliciteer dan nu

    Stuur je motivatie en CV via de button solliciteren’ voor 20 november a.s.

    Een competentie assessment (e-assessment) kan deel uitmaken van de selectieprocedure. We streven ernaar om de selectieprocedure voor 1 december a.s. af te ronden.

    Meer over Bohn Stafleu van Loghum

    Bohn Stafleu van Loghum (onderdeel van het wereldwijde concern Springer Nature) is een dynamisch en succesvol mediabedrijf dat zich in het Nederlandse taalgebied richt op de gezondheidszorg.

    Wij bedienen klantgroepen zorgmanagement (met de merken Skipr en Zorgvisie), verpleging en verzorging (met het merk Nursing), geestelijke gezondheidszorg, kinderopvang, welzijn, huisartsen, tandartsen, paramedici en zijn marktleider binnen het educatieve segment.

    Er heerst een informele sfeer, medewerkers zijn enthousiast en willen graag meegaan in nieuwe ontwikkelingen.

    Wij bieden een zelfstandige en uitdagende functie binnen een omgeving met sterke merken voor dynamische klantgroepen. Je gaat werken in een leuk team met ruimte voor persoonlijke ontwikkeling door training en opleidingen die passen binnen jouw vakgebied.

    De Database Marketeer rapporteert aan de Manager Marketing en werkt nauw samen met redacties, uitgevers, collega marketeers, Customer Care, het e-learningteam en de afdeling Business IT.

    deze vacature melden
    checkmark

    Thank you for reporting this job!

    Your feedback will help us improve the quality of our services.

    Solliciteren
    Mijn E-mail
    Door op "Doorgaan" te klikken, betekent dit dat je neuvoo toestemming geeft om je gegevens te verwerken en je e-mails met vacatures te sturen, zoals beschreven in neuvoo's -Privacybeleid . Je kunt je toestemming altijd intrekken
    Doorgaan
    Aanvraagformulier