adviseur economische zaken
Gemeente Emmen
Drenthe, NL
5 dagen geleden

Voor het team Ruimtelijk Beleid en Projecten van de afdeling Ruimte zijn we op zoek naar een

Adviseur economische zaken (bedrijvencontactfunctionaris)

voor 32 tot 36 uur per week

Als adviseur economische zaken ben je voor de gemeente Midden-Drenthe het eerste aanspreekpunt voor ondernemers en bedrijven en vorm je de verbindende schakel tussen het lokale bedrijfsleven en de overheid.

Daarnaast onderhoud je intensief contact met het georganiseerde bedrijfsleven, waaronder de ondernemersverengingen. Je stimuleert lokaal ondernemerschap en begeleidt bedrijven en ondernemers die een (aan)vraag bij de gemeente hebben neergelegd en monitort de afhandeling daarvan.

Je brengt gevraagd en ongevraagd advies uit aan het gemeentebestuur en hebt het vermogen op beleidsmatig niveau te acteren en te adviseren.

Denk daarbij aan samenwerking met andere gemeenten, bestuurders en de provincie.

Jouw taken

  • Je bezoekt regelmatig alleen of samen met een bestuurder een bedrijf.
  • Je voert samen met het college van burgemeester en wethouders structureel overleg met (de besturen van) ondernemersverenigingen.
  • Je informeert ondernemers over alle voor hen relevante aspecten van de gemeentelijke dienstverlening.
  • Je adviseert het college over de ontwikkeling en uitvoering van lokale en regionale economische ontwikkelingen en de gevolgen daarvan voor de ondernemers.
  • Je adviseert het college, komt met voorstellen en draagt zelf ook bij aan de acquisitie van bedrijven en ondernemers voor vestiging in de gemeente en de regio.
  • Je verzamelt periodiek statistische informatie over de lokale economie.
  • Je onderhoudt de contacten met andere gemeenten en relevante partijen op het gebied van economische zaken.
  • Je werkt in de praktijk veel samen met de adviseur recreatie en toerisme en versterkt de samenwerking tussen deze beleidsvelden.
  • Jouw profiel

    Je bent een stevige persoonlijkheid met een ondernemende aanpak en een interne drive om je te ontwikkelen. Je hebt een economische of bedrijfskundige opleiding op minimaal Hbo-

    niveau (of gelijkwaardig) afgerond. Je kent de basisbeginselen van de Wet ruimtelijke ordening en de gemeentewet. Daarnaast heb je affiniteit met het bedrijfsleven en begrijp je zowel de publieke belangen als die van de ondernemer.

    Je hebt gevoel voor politiek- bestuurlijke verhoudingen en bent een goede netwerker, met een open manier van communiceren.

    De competenties initiatiefrijk, daadkrachtig en resultaatgericht zijn op jou van toepassing. Je bent flexibel, ook in je werktijden en hebt geen negen tot vijf mentaliteit.

    Wat bieden wij jou?

    We bieden je een leuke afwisselende functie in een dynamisch werkveld waar je ook zelf invulling aan kunt geven. Inschaling vindt, afhankelijk van opleiding en ervaring, plaats in aanloopschaal 9 of functieschaal 10 met een maximum van € 3.

    805, of € 4.225, bruto per maand (bij een volledige aanstelling). Daarnaast beiden wij uitstekende, flexibele secundaire arbeidsvoorwaarden zoals het Individueel Keuzebudget en de mogelijkheid je uren flexibel in te delen, dan wel thuis te werken.

    Wil je meer informatie of solliciteren?

    Heb je nog vragen over deze functie of onze organisatie, neem dan contact op met Inge Meindertsma, teamleider Ruimtelijk Beleid en Projecten, via telefoonnummer 0593 539 482.

    Spreekt deze functie je aan? Reageer dan vóór 24 juni 2017. Je richt je brief aan Inge Meindertsma, met vermelding van zaaknummer 1461660.

    Solliciteren
    Bij de favorieten invoegen
    Verwijder van favorieten
    Solliciteren
    Mijn E-mail
    Door op "voortzetten" te klikken, gaat u ermee akkoord dat neuvoo uw persoonlijke gegevens verzamelt en verwerkt die u in dit formulier hebt verstrekt, om een ​​neuvoo-account te maken en u te abonneren op onze e-mailwaarschuwingen, in overeenstemming met ons Privacybeleid . U kunt uw toestemming te allen tijde intrekken door te volgen deze stappen .
    voortzetten
    Aanvraagformulier