Accountmanager E-Commerce gezocht bij GROHE Nederland
Ben jij een echte aanpakker die ervan houdt om in een uitdagende functie de groei van het eCommerce kanaal verder te vergroten?
Die zowel het werken met Pure Players zoals Bol.com evenals de specialistische spelers enorm aanspreekt? Maar ook energie haalt uit het samen groeien met je klanten en dan niet in een standaard inkooprelatie’, maar juist als business- of strategische partners?
Waarbij je samen werkt aan het uitdenken van cross-mediale campagnes, conversie optimalisatie, analyseren van data of het bepalen van nieuwe assortimenten waardoor we nog meer van onze concurrenten kunnen winnen.
Je al uitkijkt uit om samen met je collega’s van digital, category of marketing samen te werken en de categorieën bij de spelers verder door te ontwikkelen?
Dit zodat het de consument steeds makkelijker gemaakt wordt om de juiste producten voor zijn / haar klus te kiezen. Dan zijn wij zeker opzoek naar jou.
GROHE als eCommerce werkgever? Ja zeker! Inmiddels is een groot aandeel van onze omzet gedreven door eCommerce partners.
Daarnaast zijn we al erg ver ontwikkeld naar een multichannelbedrijf, waarbij we nog steeds op zoek zijn naar collega’s die daar verder aan willen bijdragen.
Ook Internationaal sparren we regelmatig of delen we benchmarks met onze eCommerce collega’s. We zoeken iemand die de komende jaren in deze rol ervoor gaat zorgen dat de betreffende klanten een nog verdere groei realiseren door zich te richten op het verbeteren van de consumer journey van sanitair, alsmede de positionering van GROHE daarbinnen die passen bij een marktleiderspositie.
Wie wij zijn
GROHE is 's werelds marktleider in de sanitair branche en vind je inmiddels in meer dan 130 landen wereldwijd. Grohe Nederland B.
V. is de Nederlandse marketing-, verkoop- en serviceorganisatie. Wij verkopen onze producten niet rechtstreeks aan onze B2C en B2B klanten, maar via onze verkooppartners : groothandels, e-tailers, retailers en bouwmarkten.
Onze organisatie stelt de hoogste eisen wat betreft productprestaties, dienstverlening en relatiebeheer. Onze kernwaarden kwaliteit, technologie, design en duurzaamheid hebben wij hoog in het vaandel om je overal en altijd "Pure Freude an Wasser" te bieden.
Als GROHE investeren we steeds meer in de samenwerking tussen alle betrokken partijen. Zowel de groothandel als e-tailer kunnen hierin een zeer bepalende rol hebben.
Daarom is een 3-tier samenwerking voor ons één van de speerpunten waar wij ons het komende jaar verder op richten. Doordat we gezamenlijk investeren willen we de aankomende jaren niet alleen op alle categorieën online een marktleiderspositie houden, maar ook in de eCommerce markt toonaangevende resultaten en benchmarks delen die een voorbeeld zijn voor andere markten.
Duurzaamheid en installatiegemak zijn hierbij belangrijke thema’s.
Wat je doet als Accountmanager e-Commerce
Je draagt bij aan de online groei door het verder uitbouwen en ontwikkelen van grote e-Commerce accounts. Je kunt dan denken aan Pure Players, specialistische partijen en dealsites.
De ene met focus op de consument of installateur, en de andere heeft beide klantgroepen als doelgroep. Samen met de multidisciplinaire teams binnen GROHE alsmede aan de klantzijde werk je continue aan optimalisatie en gave initiatieven, waarbij jij de spil bent in al deze initiatieven.
De ene keer zit je om tafel met de inkoper of de marketingafdeling, de andere keer met de directeur of eigenaren om gezamenlijk te bespreken waar de kansen voor verder groei liggen.
Hoe gaaf is het om kortcycli continue je adviezen en verbeteringen terug te zien. Je impact is groot, zowel intern als aan klantzijde.
Maar ook Internationaal laten we vaak succesvolle benchmarks zien. Kortom, een hele mooie uitdaging waar jij voor ons heel veel toegevoegde waarde kan creëren!
Waar ga jij je o.a. mee bezig houden?
Competenties
De volgende competenties zijn belangrijk voor een goede functievervulling :
Daarnaast zijn klantgerichtheid, organisatievermogen, flexibiliteit, kwaliteitsgerichtheid, nauwgezetheid en creativiteit, van groot belang.
Dit kan je verwachten als Accountmanager eCommerce bij GROHE
Je komt te werken op de salesafdeling in het eCommerce team. Je werkt nauw samen met je digital collega’s, de category- en marketing activatie managers.
Je rapporteert aan de Leader eCommerce Netherlands. De sfeer op ons kantoor is informeel, ondernemend en open. Ondanks dat je aan de slag gaat bij een groot A-merk en marktleider, werken er op onze vestiging in Nederland circa 80 medewerkers.
Is deze baan jou op het lijf geschreven?
Stuur dan een creatieve motivatie waarom jij de meest geschikte kandidaat bent inclusief jouw cv. Verras ons! En laten wij daarna dan snel een kopje theedrinken uit onze GROHE Red kokend waterkraan, maar een kopje koffie mag natuurlijk ook.
Acquisitie n.a.v. deze advertentie wordt niet op prijs gesteld.